Iranian Agriculture News Agency

استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار سبب کاهش خسارت باغات در شهرستان فهرج

رئیس مرکز آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی استان گفت: با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم، کارشناسان مرکز تحقیقات و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بم از تعدادی از باغات (کشت مخلوط نخیلات و مرکبات)شهرستان فهرج بازدید بعمل آمد.

استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار  سبب کاهش خسارت  باغات در شهرستان فهرج

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، نقوی رئیس مرکز آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی استان کرمان، گفت: در این بازدید تعداد بسیار چشمگیری از درختان مرکبات، علائم خسارت شدید بیماری خشکیدگی سرشاخه ها و شاخه ها ناشی از قارچ «Nattrassia mangiferae» را نشان  می دانند که  درحال حاضر این بیماری، مهمترین آسیب گیاه پزشکی درختان مرکبات منطقه است.

وی گفت : توصیه می‌شود باغداران اولا نسبت به تامین آب مورد نیاز درختان و یا درصورت امکان تغییر سیستم آبیاری از غرقابی به تحت فشار (قطره ای) چاره اندیشی و دوما توصیه کودی مناسب برای درختان مذکور توسط کارشناس متخصص تغذیه انجام شود.

وی افزود: بیماری دیگری که در این باغات مشاهده شد بیماری پوسیدگی طوقه و ریشه (گموز) ناشی از قارچ «Phytophthora sp» بود که خسارت درتعدادی از درختان مشاهده شد.

نقوی گفت: اصلاح و بهبود سیستم آبیاری، درصورت امکان استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار می تواند به کاهش خسارت و پیشگیری از این بیماری کمک کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید