Iranian Agriculture News Agency

کرامتی تصریح کرد:

توسعه زنجیره های عرضه و کشاورزی قراردادی سبب توسعه پایدار بخش کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در استودیو برنامه زنده رادیویی کندیمیز از صدای مرکز استان حضور یافت و به تماس های کشاورزان و مشکلات آنان پاسخ داد.

 توسعه زنجیره های عرضه و کشاورزی قراردادی سبب توسعه پایدار بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این برنامه ، تامین امنیت غذایی ، رونق اقتصادی و توسعه تولید پایدار کشاورزی  با حفظ منابع پایه تولید را سه اولویت  و سیاست وزارت جهادکشاورزی برشمرد و افزود: در طی ماه جاری نیز وظیفه نظارت وبازرسی بر کالاهای اساسی نیز به جهاد کشاورزی واگذار شد.

وی با بیان اینکه صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی روزانه باید در اولویت قرار گیرد، بیان کرد: در این جهت موضوع تفویض امر بازرسی و نظارت بر کلیه واحدهای تولیدی و صنفی گروه‌های هدف به بازرسان سازمان جهاد کشاورزی منتقل شد تا زنجیره تأمین، توزیع، تنظیم و نظارت در این خصوص یکپارچه و کامل شود.

کرامتی با تببین سیاست ها و برنامه های جهاد کشاورزی و میزان تولیدات در سال زراعی جاری، گفت : توسعه زنجیره های عرضه و کشاورزی قراردادی، علاوه بر ثبات مالی و پایداری اقتصادی می تواند پایداری محیطی و توسعه پایدار بخش کشاورزی را به دنبال داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهارکرد: آذربایجان غربی در این زمینه جزو پیشگامان توسعه کشاورزی قراردادی در کشور بوده که با دارا بودن 5 کارخانه قند و شرکت دخانیات ، محصول چغندرقند تولیدی و توتون کشت شده زارعین سالانه به صورت تضمینی و قراردادی خریداری می شود و سیاست وزارت جهاد کشاورزی، ترویج کشاورزی قراردادی در سایر محصولات کشاورزی است.

کرامتی ادامه داد: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و آب و هوایی و خشکی دریاچه ارومیه و لزوم احیای آن، استفاده درست از منابع آبی در بخش کشاورزی و شرب لازم و ضروری است و در این راستا دولت با حمایت مالی بلاعوض از کشاورزان در تلاش برای گسترش روش‌های نوین آبیاری است که از این فرصت کشاورزان به صورت بهینه استفاده کرده تا 70 درصد از آب مصرفی در مزارع و باغات صرفه جویی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید