Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری بهینه از منابع آب شور شهرستان راور با پرورش آبزیان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور گفت: با حضور معاون شیلات استان و کارشناسان مدیریت شیلات سازمان و جهادکشاورزی شهرستان از طرح های الگویی موفق در پرورش ماهیان خاویاری، سرد آبی و گرم آبی این شهرستان بازدید شد.

بهره برداری بهینه از منابع آب شور شهرستان راور با پرورش آبزیان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، خواجوئی در حاشیه بازدید از طرح پرورش ماهی در حال ساخت آقای دادبخش و طرح پرورش ماهی در حال بهره برداری آستان قدس رضوی،  اعلام کرد: در حال حاضر آستان قدس رضوی با ساخت استخرهای پرورش ماهی، از آب چاه کشاورزی دارای EC بالای 22000 جهت پرورش ماهی قزل آلا و خاویاری استفاده می کنند و گوشت ماهی تولیدی به دلیل استفاده از آب شور بسیار خوش طعم، ترد و لذیذ است.

وی تصریح کرد: این طرح به عنوان الگو برای سایر موتورپمپ های با وضعیت مشابه از نظر شوری می تواند  باشد.

وی افزود: با توجه به شور شدن آب چاههای کشاورزی، شرایط آب و هوایی و اقلیم مناسب و پتانسیل های بالقوه شهرستان به منظور استفاده بهینه و حداکثری از منابع آب موجود و تولید محصول ارگانیک، سالم و با کیفیت، بهترین گزینه پیشنهادی  پرورش آبزیان از جمله ماهیان خاویاری، سرد آبی، گرم آبی و سی باس در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در شهرستان راور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور اذعان داشت: علاوه بر درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای بهره برداران بخش کشاورزی، با استفاده از آب خروجی استخرهای پرورش ماهی که با فضولات ماهی غنی شده در  مزارع و باغات، در عملکرد محصول نیز تاثیر بسزایی دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید