Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

نقش بی‌بدیل جهادگران در دوران دفاع مقدس

حفظ و انتقال تجارب ارزشمند جهادگران به نسلهای آینده

استاندار آذربایجان شرقی نقش جهادگران را در دوران دفاع مقدس، بی‌بدیل دانست و گفت: دفاع مقدس، دوره درخشان جهاد سازندگی بود و باید تجارب جهادگران در آن دوران را به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

نقش بی‌بدیل جهادگران در دوران دفاع مقدس

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون سنگرسازان بی‌سنگر آذربایجان شرقی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاد سازندگی و قدردانی از ایثار و فداکاری رزمندگان و پیشکسوتان این نهاد انقلابی، گفت: جهاد سازندگی بزرگترین نرم‌افزار فکری امام برای خدمت به محرومان و تنها نهادی بود که می‌توانست شعار اصلی انقلاب را محقق کند.

 وی خاطرنشان کرد: بدنه اصلی نخبگان دفاع مقدس در مجموعه جهاد شکل گرفت و نقش جهاد در بحث مهندسی و ایجاد زیرساختهای دفاعی با هیچ مجموعه دیگری قابل مقایسه نیست.

 خرّم با بیان اینکه بزرگترین امتیاز جهاد، نیروی انسانی مخلص، صادق و ولایتمدار آن است، افزود: باید قدر تجارب رزمندگان و پیشکسوتان جهاد را بدانیم و آن را به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند برای نسل‌های آینده حفظ و منتقل کنیم.

 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ورود جهاد سازندگی به عرصه پشتیبانی جنگ، باعث شد که نتواند مأموریت اصلی خود را به طور کامل انجام دهد، افزود: ادغام این نهاد انقلابی در یک تشکیلات اداری نیز از بزرگترین آسیب‌ها بود که رهبر انقلاب برای جبران این آسیب، بسیج سازندگی را تشکیل دادند.

 خرّم با قدردانی از کانون سنگرسازان بی‌سنگر، بر پیگیری دغدغه‌های جهادگران استان تأکید کرد و گفت: این کانون بهترین محمل برای ثبت و ضبط آثار و تجارب پیشکسوتان جهاد در دوران دفاع مقدس است.

 وی افزود: ثبت تاریخ شفاهی جهادگران در دوران جنگ، بسیار مهم است و در کنار آن، معرفی رزمندگان و شهدای برجسته جهاد مانند مهندس پورشریفی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

 پرویز شاطری، رئیس هیأت مدیره کانون سنگرسازان بی‌سنگر استان هم در این دیدار گفت: این کانون به عنوان یک تشکل مردم‌نهاد، برای حفظ، ثبت و ضبط آثار جهادگران در دوران دفاع مقدس تشکیل شده و ثبت اسناد مکتوب و تاریخ شفاهی جهاد سازندگی در دوران جنگ را دنبال می‌کند.

حسین مردانلو، مدیرعامل این کانون نیز گفت: جامعه هدف این کانون، 120 خانواده شهید، 494 جانباز، 54 آزاده، 37 هزار رزمنده و همچنین نیروهای مردمی هستند که در دوران جنگ، از طرف جهاد سازندگی به جبهه‌ها اعزام شده بودند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید