Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ترویجی در حاشیه نمایشگاه کشاورزی قزوین

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برگزاری سه کارگاه آموزشی در حاشیه نمایشگاه تخصصی کشاورزی در این استان خبر داد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ترویجی در حاشیه نمایشگاه کشاورزی قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی ساریخانی با اعلام این خبر اظهار داشت: این کارگاه‌ها در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی بهره برداران و علاقمندان حوزه کشاورزی در سه روز ابتدایی نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی به برگزاری کارگاه آموزشی مقابله با سرمازدگی در روز افتتاحیه نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این کارگاه که با استقبال گسترده بازدیدکنندگان نمایشگاه همراه بود، روش‌های کاهش خسارت ناشی از سرمازدگی در محصول باغی به خصوص انگور از سوی دکتر نجاتیان تدریس شد.

ساریخانی اضافه کرد: موضوعات دیگری از قبیل توجه به وزش باد برای احداث باغات، روش‌های مقابله با سرمای زمستان و بهار و معرفی و مقایسه میزان تحمل ارقام مختلف درختان میوه مانند هلو، شلیل، گردو، زیتون و غیره در برابر دمای پایین نیز در این کارگاه مورد توجه قرار گرفت.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: کارگاه‌های تهیه کمپوست از زباله‌های خانگی و سازه‌های گلخانه‌ای به ترتیب 24 و 25 آذرماه از سوی اساتید مجرب این حوزه خانم مهندس خسروی و آقای دکتر کرمی در محل نمایشگاه کشاورزی برگزار می‌شود.

ساریخانی برگزاری نمایشگاه تخصصی کشاورزی را فرصتی مناسب برای ترویج و آموزش روش‌های نوین کشاورزی عنوان کرد و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی در حاشیه برگزاری نمایشگاه با استقبال خوبی همراه شده و سبب می‌شود تا بازدیدکنندگان با اطلاعات بیشتری در حوزه کشاورزی آشنایی پیدا کنند.

وی در پایان به استفاده از  ظرفیت استودیو کشاورز استان قزوین در ارائه آموزش‌های مجازی در زمان برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و گفت: با برپایی استودیو کشاورز در محل نمایشگاه، این فرصت فراهم شده است تا کشاورزان و بهره‌بردان بخش کشاورزی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند بتوانند به صورت مجازی از این کارگاه‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید