Iranian Agriculture News Agency

برداشت 9500 تن شلتوک در خراسان رضوی

مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی از پایان فصل برداشت برنج از شالیزارهای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مدیریت زراعت سازمان با اعلام این مطلب گفت: برداشت برنج از سطح دوهزار و 200 هکتار مزارع استان به پایان رسید و از این سطح حدود 9 هزار و 500 تن شلتوک برداشت شده است که نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش نشان را می‌دهد.

صبور افزود: برداشت برنج از 20 شهریورماه در دو شهرستان کلات و درگز آغاز شد و از این سطح 450 هکتار با 9 دستگاه کمباین ویژه برداشت شالی و 650 هکتار با دروگر و یک‌هزار و 100 هکتار به‌صورت سنتی برداشت شد. در استان خراسان رضوی تنها در دو شهرستان کلات و درگز برنج کشت می‌شود و دلیل این موضوع کوچک بودن اراضی و وجود رودخانه‌های فصلی و دائمی در حاشیه این مزارع است.

وی ارقام مورد کشت در استان را رقم محلی صدری بلند (دم‌سیاه) و طارم اعلام کرد و ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی در جهت حمایت از برنج‌کاران استان نسبت به تخصیص سه سهمیه 30 هکتاری بانک نشاء برنج، بکارگیری سه کارشناس ناظر برای راهنمایی کشاورزان و مشاور مزرعه و تسهیلات خرید ماشین‌آلات در جهت توسعه کشت مکانیزه برنج، اقدام کرده است. ضمناً به‌دلیل استفاده کمتر از سموم و کودهای شیمیایی برنج تولیدی برنج روستای بابارمضان کلات گواهینامه محصول سالم دریافت کرده است./

A-910806-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید