Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

مسائل امور اراضی و منابع طبیعی مهم‌ترین مشکل کشاورزی شهرری

در ملاقات مردمی هیئت دولت با مردم شهرستان ری، همکاران و مدیران هر بخش به‌صورت رو در رو مشکلات مردم را پاسخ دادند.

مسائل امور اراضی و منابع طبیعی مهم‌ترین مشکل کشاورزی شهرری
مسائل امور اراضی و منابع طبیعی مهم‌ترین مشکل کشاورزی شهرری

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب درباره مسائل و مشکلات بخش کشاورزی که در سفر چهارم هیئت دولت به شهرستان ری در ملاقات مردمی مطرح شده است، گفت: در آخرین ملاقات مردمی 60 مورد مراجعه مستقیم در زمینه‌های مختف امور اراضی و منابع طبیعی، اشتغال کارگاه طرح توسعه کشاورزی و مباحث مربوط به امور دام، احداث باغ‌ها و مسائل و مشکلاتی که عشایر تهران با آن روبه‌رو هستند، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

پیمان فلسفی افزود: پیگیری‌های مربوط به این مسائل در فاز دوم و بلافاصله بعد از برگشت به تهران توسط واحد ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مطالبات مربوط به عشایر درباره تعیین تکلیف اراضی مورد بهره‌برداری به موجب موصوبه دولت مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

فلسفی با اشاره به طرح موضوعات مشترک بین دو وزارتخانه نیرو و جهاد در این سفر استانی ادامه داد: برای توسعه کشاورزی در مناطق مستعد کشاورزی استان تهران در چهارچوب کارگروه توسعه کشاورزی وظایف وزارتخانه‌های جهاد و نیرو مشخص و درباره موضوعات مشترک بین دو وزیر رایزنی انجام شد.

معاون ترویج و آموزش سازمان تحقیقات کشاورزی مهم‌ترین مشکل مردم شهرستان ری را مسائل مربوط به امور اراضی و منابع طبیعی و اشتغال دانست و تصریح کرد: برای حل مسائل مربوط به امور اراضی و منابع طبیعی استان و اشتغال در این بخش، پیگیری‌های مختلفی با حضور همکاران و مدیران هر بخش به‌عمل آمد و پاسخ‌های لازم به متقاضیان داده خواهد شد.

گفتنی است، 300 میلیارد ریال در سال جاری برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان ری اختصاص یافته است. اراضی ملی بلامعارضی که در اختیار دولت است، توسط منابع طبیعی شناسایی و سپس به کارگروه معرفی که کمیته فنی پس از بررسی و آماده کردن زیرساخت‌ها به افرادی که در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده‌اند، در قالب طرح‌های کشاورزی واگذار شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

A-910502-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید