Iranian Agriculture News Agency

برداشت گندم و جو فعلاً ممنوع

با توجه به احتمال رگبارهای موقتی، رعد و برق و وزش باد و تگرگ به کشاورزان توصیه می‌شود از برداشت محصولات گندم، جو و... خودداری کنند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب درباره اخطار سازمان هواشناسی درباره احتمال بارش در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بعضی از مناطق کشور گفت: با توجه به احتمال رگبارهای موقتی، رعد و برق و وزش باد و تگرگ به کشاورزان توصیه می‌شود اقدامات محافظتی را انجام داده و از برداشت محصولات گندم، جو و... خودداری کنند.

مسعود حقیقت افزود: با بارش در مناطق کشاورزی، احتمال شیوع بیماری‌های قارچی پس از قطع بارش وجود دارد. لذا در صورت مشاهده هرگونه بیماری قارچی با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنند.

وی خاطنرشان کرد: در مناطق یادشده از هرگونه سم‌پاشی در مزارع و باغ‌ها و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.

گفتنی است، بنا به اعلام مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و خراسان شمالی به‌طور متناوب رگبارهای موقتی باران، رعد و برق و وزش باد در مناطق مرتفع و مستعد این استان‌ها با احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی شده است./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-910426-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید