Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال اعلام کرد:

خوزستان در صف اول بیابان‌زدایی

سازمان جنگل‌ها با توجه به اعتبارات تخصیص‌یافته و صندوق ارزی این استان را در اولویت قرار داده است

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال می‌گوید: بهترین راه مبارزه با ریزگردها جنگل‌کاری است. هر هکتار جنگل می‌تواند 68 تن گردوغبار را دفع کند.

خوزستان در صف اول بیابان‌زدایی

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال گفت: استان خوزستان در اولویت اصلی سازمان جنگل‌ها و مراتع در خصوص اعتبارات بیابان‌زدایی است.

به گزارش ایانا، فریبرز غیبی افزود: جنگل‌های خوزستان در دو منطقه رویشی خلیج‌فارس و عمانی و منطقه زاگرسی قرار دارند. در بخش ایذه و اندیمشک به سمت لرستان ما ناحیه رویشی زاگرسی را داریم در حالیکه در بخش جنوب رویشگاه‌های خلیج‌فارسی و عمانی را شاهد هستیم.

او ادامه داد: این دو ناحیه جنگلی بوم‌مرزهای (ecotone) ویژه‌ای دارند که سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری علاوه بر حفظ، درصدد توسعه آن‌هاست.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال با بیان اینکه جنگل‌های خوزستان با توجه به موضوع تغییر اقلیم و خشکسالی از اولویت دوچندانی برخوردار است، گفت: سازمان جنگل‌ها با توجه به اعتبارات تخصیص‌یافته و صندوق ارزی این استان را در اولویت قرار داده و ما درصدد تثبیت کانون‌های بحرانی با برنامه‌های جنگل‌کاری در این استان هستیم. او اولویت در نهال‌کاری را با گونه‌های بومی دانست و بیان کرد: بهترین راه مبارزه با ریزگردها جنگل‌کاری است. هر هکتار جنگل می‌تواند 68 تن گردوغبار را دفع کند و ازاین‌روست که ما در کانون‌های ریزگرد، کاشت نهال‌های بومی را در اولویت قرار داده‌ایم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید