Iranian Agriculture News Agency

اختصاصی ایانا/استان تهران

سیلوی 60 هزار تنی ذخیره غلات در شهر ری به بهره‌برداری رسید

سیلوی 60هزارتنی ذخیره غلات همزمان با دهه فجر در شهرستان ری افتتاح شد.

سیلوی 60 هزار تنی ذخیره غلات در شهر ری به بهره‌برداری رسید

سیلوی 60هزارتنی ذخیره غلات همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی درشهرستان ری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایانا از استان تهران، با حضور ذوالفقاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، جمالی پور، معاون استاندار و فرماندار ویژه ری، یوسفی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور، امام جمعه شهرستان و برخی مسئولان ستادی و شهرستانی مراسم افتتاح دو پروژه بزرگ کشاورزی شهرستان ری برگزار شد.

سرپرست روابط عمومی جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص این پروژه ها گفت: سیلوی ذخیره غلات شهر ری با اعتباری در حدود 190 میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغال زایی 185 نفر امروز با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.

نورانی ادامه داد: در این سیلو انواع غلات شامل گندم، جو و ذرت نگهداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارخانه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی نیز امروز به بهره برداری رسید، افزود: این واحد با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی در این آیین به افتتاح رسید که در زمینه بسته بندی خشکبار، زعفران، شیرینی جات و ... به ظرفیت تولید 8هزار و 400 تن فعالیت خواهد کرد و با بهره برداری از این کارخانه برای 125 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال پایدار ایجاد می شود.

نورانی تصریح کرد: 16 پرژه در دهه فجر امسال در شهرستان ری با سرمایه گذاری 548 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که با افتتاح این پروژه ها برای یک هزار و 130 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال می شود.

*شهرری تامین کننده بیش از 30 درصد گندم موردنیاز استان است

در حاشیه این مراسم ذوالفقاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در حال حاضر شاهد سرمایه گذاری های مختلف جهت ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی هستیم که بیش از ۶۰درصد آن توسط بهره بردار تامین شده است.

وی حمایت بخش دولتی از سرمایه گذاران را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بخش کشاورزی ری از این نظر بسیار پویاست.

وی با بیان اینکه سیلوی ۶۰ هزار تنی که امروز در شهرستان ری افتتاح شد، از سیلوهای خوب کشور و با کیفیت بالا و مطابق استانداردهای روز دنیاست گفت: حدود بیش از ۳۰ درصد کل تولید گندم تهران در این شهرستان انجام می شود و بنابراین نیاز به ساخت و بهره برداری از این سیلو احساس می شد.

ذوالفقاری در مورد پروژه کارخانه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی نیز گفت: کیفیت محصولات تولیدی این کارخانه در حد بین المللی و صادرات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید