Iranian Agriculture News Agency

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی:

ممنوعیت صادرات دام زنده با هدف کنترل بازار است

محموله های ثبت سفارش شده واردات گوشت قرمز به ایران به دلیل شرایط خاص آب و هوایی کشورهای صادرکننده، به دشواری زیاد و بسیار کند انجام می شود.

ممنوعیت صادرات دام زنده با هدف کنترل بازار است

محموله های ثبت سفارش شده واردات گوشت قرمز به ایران به دلیل شرایط خاص آب و هوایی کشورهای صادرکننده، به دشواری زیاد و بسیار کند انجام می شود.

ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی امروز در گفت و گو با خبرنگار ایانا با اشاره به این که در مورد تلاش صادرکنندگان دام با توجه به این که شرایط خاصی در مورد قیمت گوشت حادث شده است افزود: لذا پس از صدور تعداد محدودی مجوز، نامه صادر شده وزارت جهاد کشاورزی، مبنی بر مشروط کردن واردات یک کیلو گوشت در مقابل صادرات یک کیلو دام زنده دیگر اجرا نمی شود.

وی با بیان این که در عین حال متاسفانه دام زنده به دلیل گستردگی مرزها و پوشش دشوار آن به صورت قاچاق در حال انجام است، شرایط زمانی کنونی را برای هرگونه خروج دام زنده از کشور نامساعد می داند و می گوید: به ویژه آن که با توجه به شرایط نامساعد آب و هوایی کشورهای صادرکننده گوشت به ایران از جمله روسیه، ارمنستان و قزاقستان، محموله های ثبت سفارش شده در راه های برف گرفته این کشورها به کندی در حال تردد و انتقال به کشورمان است تا آنجا که برخی تریلی های حامل گوشت مسیر 14 روزه را طی 23 روز طی طریق می کنند!

ملکی با بیان این که در حال حاضر در تهران دام دپو شده نداریم و به دلیل بارندگی سنگین اخیر در ایران به ویژه کردستان که تامین کننده بسیاری از دام های مورد نظر بازار گوشت تهران است، این مشکل مضاعف شده است، تصریح کرد: وضعیت سرمازدگی و برف سنیگن در برخی استان ها به اندازه ای روی فرآیند کشتار و تامین دام تاثیر گذاشت که دست کم به مدت 2 روز پمپاژ کشتارگاه های مناطق سرد کار نمی کرد و حتی کار به جایی کشید که با لودرها محوطه کشتارگاه ها را پاک سازی می کردند.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی استان تهران در مورد تاثیر این اتفاق ها بر رشد دوباره قیمت گوشت قرمز در سطح شهر اظهار کرد: البته بر اساس قاعده ای هر ساله و در آستانه فرارسیدن سال جدید و رویه اعطای هدایا به پرسنل و افزایش مصرف گوشت رشد قیمت اجتناب ناپذیر بوده است.

وی خبر داد: بر اساس آخرین اطلاع دریافتی اش از مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، قرار شده است حسب درخواست واردکنندگان و به دنبال افزایش نرخ دلار به واردات گوشت یارانه نیز اختصاص یابد./

این خبر در حال تکمیل است...

خبرنگار: علیرضا صفاخو

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید