Iranian Agriculture News Agency

اختصاصی ایانا/ خراسان شمالی

از برگزیدگان بخش کشاورزی خراسان شمالی تجلیل شد

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی از افتتاح 68 پروژه با اعتباری بالغ بر 39میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

از برگزیدگان بخش کشاورزی خراسان شمالی تجلیل شد

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی از افتتاح 68 پروژه با اعتباری بالغ بر 39میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا از خراسان شمالی، یوسفی در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی در شهرستان مانه و سملقان عنوان کرد: اگر وضعیت پیشرفت اقتصادی را در جوامع مختلف بررسی و مطالعه ای کرده باشید این پیشرفت بدون شک در اثر تحول و توفیق در حوزه کشاورزی منجر به تولید پایدار وتوسعه شده است چرا که وقتی تولید به شکل پایدار در حوزه کشاورزی افزایش پیدا کند باعث توسعه زیر بخش های مختلف می شود از جمله در بخش های خدماتی و بخش های اقتصادی، چون ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل و حوزه های بازار، بازرگانی در شرایطی رونق می گیرد که تولید و بهره وری به شکل مناسب قوت گرفته باشد.

وی ادامه داد: در شرایطی چرخه کارخانه ها به جریان می افتد که تولیدات در حوزه کشاورزی به عنوان تامین کننده بالغ بر 80 درصد نیاز مواد خام آن نهاده ها به اندازه کافی باشد تا ایجاد ارزش افزوده کند، در این راستا تکلیف ما در وزارت جهادکشاورزی و به نمایندگی از سازمان جهادکشاورزی در استان ارتقاء دانش فنی و خدمات و نهاده های مورد نیاز برای افزایش دانش و اطلاعات و نهاده های اصلاح شده در واحد های تولیدی است اگر هر خدمتی صورت می گیرد قطعاً در این راستا باشد قطعا تولید افزایش می یابد .

وی در ادامه افزود: یکی از اقدامات مهم در این دوره از فعالیت دولت تدبیر و امید، پهنه بندی مناطق تولیدات براساس برنامه نظام نوین ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی است. همه مناطق در سطح استان تقسیم بندی شده اند و هر منطقه ای حداقل در اختیار یک کارشناس قرار گرفته تا نسبت به رسیدگی و ارائه خدمت و مشاوره به بهره برداران به موقع و بدون محدودیت اقدام کند و از طرفی چالش ها و مسائل احتمالی را هم بتواند در کوتاهترین زمان به مسئول مرکز و مدیریت شهرستان و در نهایت مدیریت استان برای تدبیر و توجه منتقل نماید.

یوسفی گفت: در راستای این سیاست، در استان 144 نفر کارشناس در 2 تا3 سال اخیر با استفاده از قانون استخدام ناظرین جذب و سازماندهی شده است در مناطق مختلف روستایی و دهستان ها و حوزه مراکز جهادکشاورزی همه مناطق شناسایی شده وآمار و اطلاعات لازم جمع آوری شده است.

در پایان از کلیه برگزیدگان شهرستان اعم از بهره برداران و همکاران تجلیل شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید