Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان تعاون روستایی استان تهران:

جزییات تنظیم بازار میوه شب عید اعلام شد/ عرضه سیب دماوند و پرتقال مازندران زیر قیمت روز بازار

سرپرست جدید سازمان تعاون روستایی استان تهران از آخرین تصمیم گیری های کمیته راهبری میوه شب عید پیش رو خبر داد.

جزییات تنظیم بازار میوه شب عید اعلام شد/ عرضه سیب دماوند و پرتقال مازندران زیر قیمت روز بازار

سرپرست جدید سازمان تعاون روستایی استان تهران از آخرین تصمیم گیری های کمیته راهبری میوه شب عید پیش رو خبر داد .

به گزارش خبرنگارایانا، عباس سیاح، مسوول دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی، که اخیرا با حفظ سمت، در مسوولیت سرپرست جدید سازمان تعاون روستایی استان تهران نیز به ایفای نقش پرداخته است، در مورد بحث تنظیم بازار میوه استان تهران، با ایانا گفت و گو کرد و خبر داد: طی 10 جلسه کمیته راهبری میوه استان تهران، تمام تمهیدات لازم برای تامین حدود 3هزار تن سیب از دماوند و 4هزار تن پرتقال از مازندران دیده شده است .

وی با بیان این که خرید و ذخیره سازی سیب برای استان تهران به اتمام رسیده وعملیات سورت آن نیز از چند روز پیش در سبدهای کوچک و اندازه های خاص در حال انجام است، افزود: سازمان تعاون روستایی استان تهران آمادگی دارد تا به محض صدور دستورعرضه، میوه های شب عید مردم را توزیع کند .

سیاح در ادامه اشاره اش به جزییات اقدامات انجام شده، اضافه کرد: عملیات عقد قرارداد خرید پرتقال به طورعمده به پایان رسیده و نخستین محموله آن نیز از اواخر هفته گذشته به سردخانه شمس آباد منتقل شده است .

سرپرست سازمان تعاون روستایی استان تهران در رفع نگرانی مردم از کیفیت پرتقال های خریداری شده که سال گذشته موجب بروز برخی نارضایتی ها شده بود، گفت: کیفیت پرتقال های دریافتی که از مناطق کوهستانی مازندران است، هم به لحاظ اندازه و هم ماندگاری زیاد، به طور قطع رضایت خاطر مردم را در نوروز امسال به طور کامل تامین خواهد کرد .

این مقام مسوول در سازمان تعاون روستایی با اعلام اینکه عرضه میوه های شب عید در استان تهران از حدود 20 اسفندماه جاری با صدور دستور ستاد تنظیم بازار شروع می شود، تصریح کرد: این سازمان آمادگی عرضه سیب و پرتقال های خریداری شده را در کلیه میدان ها - عمده فروشی ها و خرده فروشی ها - به صورت سبدی و پالتی دارد .

سیاح در مورد قیمت پیش بینی شده برای عرضه سیب و پرتقال های خریداری شده برای توزیع به مناسبت شب عید نیز گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت را بر اساس نرخ متناسب با نرخ روز تعیین و اعلام می کند .

سرپرست سازمان تعاون روستایی استان تهران که در نخستین روزهای حضورش در این سازمان، حسب ماموریت خطیری که علی اوسط هاشمی، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به او سپرده است، از همان روزهای آغاز به کارش در این سازمان برای رفع و رجوع چالش های تامین میوه شب عید مردم تهران دست به کار شده است، نقش سازمان یاد شده را تنظیم کننده برشمرد و گفت: در واقع نقش تامین به عهده عزیزان واحدهای صنفی است و تنها اگر در جایی، فردی قصد سوء استفاده از افزایش مطالبات مردم در ایام نوروز را داشته باشد، سازمان تعاون روستایی مانع خواهد شد .

وی همچنین افزود: سازمان تعاون روستایی استان تهران ضمن مسوولیت تنظیم بازار میوه استان تهران، مسوولیت ذخیره ملی را هم عهده دار است تا اگر هر استانی نیاز داشت، استان تهران به عنوان استان معین نیاز آن ها را از محل ذخیره ملی تامین کند .

سیاح در مورد شرایط خرید میوه ها به گونه ای که رضایت خاطر مشترک باغداران ایرانی و مصرف کنندگان را داشته باشد، گفت: سازمان تعاون روستایی در جهت حمایت از تولید کننده، قیمت را قطعا با آنچه خریداری می شود به مردم عرضه نمی کند، چرا که برای عرضه میوه های شب عید یارانه تعلق می گیرد. در واقع دولت به سازمان تعاون روستایی ماموریت داده است تا مبلغی را به عنوان زیان طرح و با قیمتی پایین تر از قیمت بازار انجام دهد. بدین شکل که قیمت سیب و پرتقال شب عید در بازار زیر قیمت روز بازارعرضه خواهد شد .

خبرنگار: علیرضا صفاخو

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید