Iranian Agriculture News Agency

سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل؛

از دلالان و تجار برنج نمی‌خریم،فقط کشاورزان

حدود 80 تن برنج از شهرستان بابل و نواحی اطراف آن خریداری شده است.

از دلالان و تجار برنج نمی‌خریم،فقط کشاورزان

حدود 80 تن برنج از شهرستان بابل و نواحی اطراف آن خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا، سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به اینکه بابل و نکا دو مرکز اعلام شده برای خرید برنج در استان مازندران هستند، در گفت‌وگو با ایانا توضیح داد: این دو مرکز برای پوشش نواحی اطراف فعالیت می‌کنند. که این مرکز به تنهایی حدود 80 تن برنج از کشاورزان خریداری کرده است.

او در مورد آهسته بودن روند خرید برنج می‌گوید: یکی از دلایل مهم تاخیر و کندی روند خرید برنج آن است که برنج فقط از کشاورزان خریداری می‌شود نه دلالان یا تجار برنج. به محض تایید کشاورز بودن فروشنده، برنج ارزیابی شده، ثبت می‌شود و از کشاورز خریداری می‌شود.

طاهری در مورد نحوه تایید کشاورزان توضیح می‌دهد: از آنجایی که برنج در این فصل بیشتر در اختیار دلالان است، فروشنده برنج باید به عنوان کشاورز تایید شود. کشاورزان در محل سازمان لیستی دارند که فروشنده با این لیست تطبیق داده شده و توسط گروه داوری که از کارشناسان و خبرگان کشاورزی محلی هم در آن حضور دارند تایید می‌شوند و بعد از آن طی نامه‌ای که مهر برجسته دارد تایید رسمی و نهایی می‌شود.

او اضافه می‌کند: همه روند این کار تا زمان تحویل برنج یک روزه انجام می‌شود و معطلی ندارد. این شیوه هم برای آن است که قرار نیست از دلالان برنج خریداری شود. با توجه به میزان برنج باقی مانده از فصل برداشت تا کنون به نظر می‌رسد در مدت زمان اعلام شده بیشتر برنج‌های باقی مانده خریداری شده و مدت زمان تمدید هم چندان طولانی نباشد.

خبرنگار: شیرین سعیدی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید