Iranian Agriculture News Agency

شالیکار نمونه گیلانی:

قیمت تعیین شده برنج توسط دولت، بالاتر از دلالان است

یکی از شالیکاران گیلان، در ارتباط با سیاست‌های تنظیم بازار برنج، دو پیشنهاد به دولت داد.

قیمت تعیین شده برنج توسط دولت، بالاتر از دلالان است

یکی از شالیکاران گیلان، در ارتباط با سیاست‌های تنظیم بازار برنج، دو پیشنهاد به دولت داد.

به گزارش خبرنگار ایانا، یکی از برنجکاران منطقه گیلان، به عنوان فردی که سال‌ها در عرصه کشاورزی استخوان خرد کرده، امروز در تماس با ایانا، گفت: دولت برای حمایت از کشاورزان دو راه بیشتر ندارد؛ یا تغییر زمان خرید برنج از تولیدکنندگان و یا به تعویق انداختن زمان واردات این محصول.

احمد روشن‌نژاد، افزود: وقتی تا مهر ماه، تقریبا تمام برنجکاران، محصول خود را فروخته و پول‌شان را گرفته‌اند، دیگر اعلام خرید این محصول از کشاورز در اوایل زمستان، توجیهی ندارد، جز نماندن برنج روی دست کشاورزان. بنابراین بهتر است سال آینده خرید برنج توسط مباشران دولت، از شهریور ماه اتفاق بیفتد.

به گفته وی، البته خوشبختانه قیمت خرید دولت بالاتر از دلالان است. زیرا دلالان تا چند ماه پیش این محصول را حداکثر هشت هزار و 500 تومان می‌خریدند. این در حالی است که نرخ پیشنهادی دولت، بالای 9 هزار تومان است.

این کشاورز، یکی از مشکلات سال جاری برنج را واردات زودهنگام نوع خارجی دانست و ادامه داد: امسال به دلیل اینکه واردات برنج، زودتر اتفاق افتاد، کمی بازار داخلی را تحت تاثیر قرار داد. بنابراین بهتر است راه واردات این محصول حداقل تا اواخر آذرماه بسته باشد.

خبرنگار: وحید زندی فخر


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید