Iranian Agriculture News Agency

اختصاصی ایانا/اهواز:

3 سال تا مشاهده کامل اثرات مثبت نهالکاری‌ها در جنوب شرق اهواز

وزیر جهاد کشاورزی کارهای صورت گرفته در مقابله با ریزگرد را در منطقه جنوب شرق و شرق اهواز را منطقی دانست؛ اما تاکید داشت که باید با سرعت، دقت و کیفیت بالاتر انجام شود.

3 سال تا مشاهده کامل اثرات مثبت نهالکاری‌ها در جنوب شرق اهواز

وزیر جهاد کشاورزی کارهای صورت گرفته در مقابله با ریزگرد را در منطقه جنوب شرق و شرق اهواز را منطقی دانست؛ اما تاکید داشت که باید با سرعت، دقت و کیفیت بالاتر انجام شود.

ایانا- استان خوزستان/وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از کانون های فوق بحرانی در جنوب شرق اهواز گفت: سازگاری طبیعت با آنچه که کارشناسان امر ارزیابی کرده بودند منطبق بوده است و نهال هایی که در اسفند سال گذشته و فروردین ماه سال جاری غرس شده بود وضعیت مطلوبی را پشت سر گذاشته اند.

محمود حجتی افزود: امیدواریم تا حدود 3 سال آینده اثرات مثبت این نهال ها در رابطه با بادشکن، فرسایش خاک و جلوگیری از ریزگردها مشخص شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه مسئولین استانی اعم از استاندار، مدیران سازمان جهاد کشاورزی و جهاد نصر در حرکتی جهادی با نگاهی مانند شب های عملیات شبانه روز کار کردند.

حجتی با بیان اینکه کارهای نهایی از جمله عبور از خط لوله پالایشگاه آبادان تا دو روز آینده صورت می گیرد و به تالاب منصوریه کانال کشی صورت می گیرد افزود: این کار تا به امروز یک مهندسی مدرن بوده است.

وی اظهار کرد: طول کانال کشی تا کنون 47 کیلومتر بوده است و عبور از راه آهن، جاده، خطوط نفت و گاز مختصات ایمنی و مهندسی مخصوص به خود را نیاز داشت که خوشبختانه همه این کارها با موفقیت صورت گرفته است و جا دارد از تمام نیروهای مشغول در این بخش ها که بستر را برای عملیات به موقع فراهم کردند تشکر کنم.

محمود حجتی افزود: زیر ساخت های موجود و حضور نیروهای مردمی، بسیجی و پیمانکاری، پشتیبانی نمایندگان مجلس استان و اعتباراتی که دولت تاکنون قرار داده و قرار است در آینده نیز اختصاص داده شود و افق روشنی جهت پیشبرد اهداف در اختیار ما قرار خواهد داد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه یادآور شد: با این زیر ساخت ها، تجهیزات و امکانات و مقدمات فراهم شده بتوانیم این منطقه فوق بحرانی را که بیش از 40 هزار هکتار می باشد نهالکاری و مرطوب سازی کنیم.

حجتی اظهار کرد: تالاب منصوریه و هور شریفه که جزء برداشت های اصلی ریزگردها هستند، باید به تدریج مرطوب سازی شوند و در سال های آینده به سمت رودخانه مارون، زهره، هندیجان که دیگر منشاء ریزگردها در جنوب شرق و شرق هستند برویم.

حدیث چاروسایی خبرنگار ایانا در اهواز

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید