Iranian Agriculture News Agency

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از ظرفیت‌های کشاورزی استان مرکزی

از ابتدای صبح امروز وزیر جهاد کشاورزی به روال پنجشنبه‌های هر هفته بازدید این هفته خود را به بازدید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی در این استان اختصاص داد.

از ابتدای صبح امروز وزیر جهاد کشاورزی به روال پنجشنبه‌های هر هفته بازدید این هفته خود را به بازدید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی در این استان اختصاص داد .


به گزارش خبرنگار فرستاده ایانا از تهران به استان مرکزی،در ابتدای این بازدید که در حال حاضرنیز ادامه دارد ، محمود حجتی به اتفاق هیات همراه که رکنی، معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی نیز او را همراهی می کند، وزیر در ابتدا از شرکت کشت و صنعت "زرین خوشه اراک" بازدید کرد که کار اصلی آن تولید علوفه، دامداری و تولید شیرخام است. کشت و صنعتی که بر اساس توضیحات مطرح شده محمد علی مشهدی مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره کشت و صنعت به وزیر، مزارع زیادی به وسعت 700 هکتار در برخی نقاط کشور از جمله شهریار، همدان و ورامین دارد و سیستم آبیاری آن نیز از نوع بارشی است. جالب آن که روند پیشرفت این مزرعه به گونه ای بوده است که تولید شیرخام آن از 24 تن به 50 تن در روز ارتقا یافته است و بر اساس برنامه توسعه ای طراحی شده، بناست تا پایان نیمه اول سال 97 خورشیدی، میزان تولید شیرخام آن با افزایش تعداد گله شیری به 5000 راس به 100 تن در روز نیز افزایش یابد.
بر اساس گزارش خبرنگار فرستاده ایانا به منطقه، تولیدات ذرت و جو این کشت و صنعت به 70 تا 80 تن می رسد.
موفقیت هایی که به گفته مدیریت کشت و صنعت زرین خوشه اراک، با نگرانی نداشتن منابع مالی و سرمایه اندک ناشی از نرسیدن تسهیلات کم بهره، با مشکل اجرا نشدن طرح های توسعه ای مواجه است.
بازدید وزیر جهاد کشاورزی هم اکنون ادامه دارد و متعاقب این خبر کوتاه سایر اطلاعات ارسالی از فرآیند بازدید وزیر نیز مخابره خواهد شد.

شیرین سعیدی - خبرنگار اعزامی ایانا از تهران به استان مرکزی
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید