Iranian Agriculture News Agency

سامانه کارا برای ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی آغاز به کار ‌کرد

با استفاده از سامانه کارا که از امروز آغاز به کار کرد، سرمایه‌‌گذاران می‌توانند برای دریافت تسهیلات یارانه‌دار درخواست‌های خود را به‌صورت الکترونیکی ارائه کنند.

سامانه کارا برای ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی آغاز به کار ‌کرد

با استفاده از سامانه کارا که از امروز آغاز به کار کرد، سرمایه‌‌گذاران می‌توانند برای دریافت تسهیلات یارانه‌دار درخواست‌های خود را به‌صورت الکترونیکی ارائه کنند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، این سامانه به‌منظور تسهیل در فرایند ارائه تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به نشانی http://kara.mcls.gov.ir/null/Home/Main در دسترس است.

در این سامانه طرح‌های توجیهی کسب و کار سرمایه‌گذاران دریافت می‌شود و توسط دستگاه‌های تخصصی بررسی کارشناسی خواهد شد.

این تسهیلات به‌صورت فردی و گروهی پرداخت می‌شود و سود حداکثر ۱۰ درصد و حداقل چهار درصدی برای آن در نظر گرفته شده است.

منصوری، معاون وزیر کار درباره این برنامه گفت: اشتغال‌پذیری یکی از جنبه‌های اصلی این برنامه است که از طریق اجرای طرح کارورزی ویژه جذب دانش‌آموختگان دانشگاهی و همچنین طرح آموزش در محیط کار واقعی اجرا می‌شود؛ همچنین کاهش هزینه آموزش با ارائه طرح مشوق‌های کارفرمایی برای جذب نیروی کار و ارائه یارانه دستمزد برای کارفرمایان در صورت جذب متقاضیان شغل در مناطق دارای نرخ بیکاری بالا از ابعاد برنامه اشتغال فراگیر هستند.

وی بیان کرد: بعد دیگر "برنامه اشتغال فراگیر"، توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر ظرفیت‌های هر استان در سطح ملی و روستایی است که این ظرفیت‌ها تحت عنوان رسته‌های پراشتغال شناسایی و ابلاغ شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار افزود: برای برنامه اشتغال فراگیر علاوه بر مداخلات توسعه‌ای، ارائه تسهیلات همراه با یارانه در دستورکار است و برای این امر ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل منابع بانکی اختصاص پیدا کرده است که این منابع صرفاً محدود به سال ۹۶ نخواهد بود و در سال آینده نیز تداوم دارد.

منصوری به جزئیات اجرای برنامه حمایت و توسعه از اشتغال مناطق روستایی و عشایری اشاره کرده و با تأکید بر اینکه مداخلات توسعه‌ای و پرداخت تسهیلات دو جنبه اصلی برنامه خاص اشتغال روستایی و همچنین برنامه اشتغال فراگیر هستند، ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، معادل ریالی 1.5 میلیارد دلار به میزان حدود شش‌هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد که به همین میزان نیز از طرف مؤسسه‌های عامل باید برای پرداخت این تسهیلات تخصیص یابد که در مجموع می‌توان گفت ۱۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات حمایت و توسعه از اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید