Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌ریزی گسترده برای اجرای طرح‌های کارورزی و مهارت‌آموزی

جلسه هم‌اندیشی درباره دستورالعمل‌های اجرایی طرح‌های کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی تشکیل شد.

برنامه‌ریزی گسترده برای اجرای طرح‌های کارورزی و مهارت‌آموزی

جلسه هم‌اندیشی درباره دستورالعمل‌های اجرایی طرح‌های کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی تشکیل شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، جلسه هم‌اندیشی درباره دستورالعمل‌های اجرایی طرح‌های کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی با حضور معاونان و مدیران سازمان، معاون اداره کل فنی‌و‌حرفه‌ای استان و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در محل سالن جلسات هزار دستان حوزه ریاست سازمان تشکیل شد.

در این جلسه، احمد صفی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان درباره سابقه طرح کارورزی و تأثیر آن بر روند اشتغال‌زایی جوانان و دانش‌آموختگان بخش کشاورزی و برنامه اشتغال فراگیر مطالبی را مطرح کردند.

در ادامه جمشید اسکندری، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان و عضو شورای مهارت‌آموزی ذیل کارگروه اشتغال استان با اشاره به جلسات برگزار شده در اداره‌کل فنی‌و‌حرفه‌ای استان در زمینه طرح‌های مهارت‌آموزی، اظهار کرد: طرح کارورزی ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی است و طرح‌های مهارت‌آموزی، عمومی و برای کلیه افراد بالای 15 سال اجرایی می‌‌شوند.

سپس عباس مهدیان، معاون مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان درباره طرح‌های مذکور و امتیازات هریک از طرح‌ها و مشوق‌های در نظر گرفته شده برای طرح کارورزی مانند بیمه و دستمزد از طرف دولت توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه و پس از بحث و تبادل نظر توسط اعضای "کمیته تخصصی مهارت‌آموزی کشاورزی" بر مواردی شامل انجام تمهیدات لازم برای اطلاع‌رسانی و ارائه راهنمایی به واحدهای فعال اقتصادی واجد شرایط جهت جذب کارورز، ارائه اطلاعات لازم درباره افراد ثبت‌نام‌شده مرتبط با رشته‌ها و فعالیت‌های بخش کشاورزی به کمیته تخصصی مهارت‌آموزی کشاورزی توسط اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان به صورت هفتگی، ارائه گزارش عملکرد بخش‌های تخصصی و اطلاع‌رسانی به متقاضیان تأکید شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید