Iranian Agriculture News Agency

طرح «نذر تخصصی»

هلال احمر فعالیت متخصصان و کارشناسان را در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ساماندهی می کند


شهروند| این‌جا کرمانشاه است؛ حالا نزدیک به دو ماه از زلزله گذشته است؛ شهر دیگر آن شهر سابق نیست! خانه‌ها، خیابان‌ها همه فرق کرده‌اند، اما آدم‌ها همان آدم‌ها هستند! همان‌هایی که روزی دژی مستحکم شدند در برابر دشمن.
هلال‌احمری‌ها داوطلبانه مانده‌اند و خدمت می‌کنند، میان ویرانی‌ها، میان انبوه غم و انبوه آوار؛ داوطلبانی از میان اقشار مختلف جامعه، هنرمند، کارگر، کاسب. داوطلبانی که با طرح‌های مختلف سعی می‌کنند التیام‌بخش دردهای زلزله‌زدگان شوند. طرح «نذر تخصصی» در مناطق زلزله‌زده غرب کشور، یکی از همین طرح‌هاست. طرحی که روز گذشته دکتر رضا اندام، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اجرای آن خبر داد. اندام ضمن بیان آن‌که درحال حاضر، خیرین داوطلب به شکلی علمی و هدفمند با سازماندهی صورت‌گرفته از سوی این سازمان به خانواده‌های متاثر از زلزله اخیر غرب کشور خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان داوطلبان، پذیرش و رفع نیازها با بهره‌گیری از توان و ظرفیت خیرین و متخصصان داوطلب جمعیت هلال‌احمر است. دکتر اندام برنامه‌ریزی، جذب و ساماندهی خیرین، نیکوکاران و نیروهای متخصص را از مهمترین شاخصه‌های اجرای طرح «نذر تخصصی» در مناطق مذکور برشمرد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم از نیروهای متخصص و افراد توانمند و علاقه‌مند در حوزه‌های مختلف همچون بهداشت و درمان، آموزش و فرهنگ برای رفع نیازهای اساسی این عزیزان استفاده مناسب کنیم. وی خاطرنشان کرد: در این سازمان الگوهای فراوانی از قشرهای مختلف در زمینه نیکوکاری و سخاوت وجود دارد که با یاری آنها خدماتی به آسیب‌پذیران به‌خصوص کودکان و زنان در قالب طرح‌ها و پروژه‌های داوطلبی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارایه شده است.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که طی چندین نوبت بازدید از این مناطق، نیازهای اساسی آنها رصد شده است، تصریح کرد: برخی از خانواده‌های آسیب‌دیده شاید از کمترین امکانات هم بهره‌مند نبودند ولی بسیار قانع بودند و مناعت طبع داشتند و حتی دیگران را برای کمک گرفتن، از خود مستحق‌تر می‌دانستند. دکتر اندام با تقدیر از تلاش و همکاری تمامی اعضا و داوطلبان خیّر جمعیت هلال‌احمر، بار دیگر از آنها خواست تا با کمک و قدم‌های خیرخواهانه خود در ساختن آینده‌ای بهتر برای این هموطنان محنت‌زده سهیم باشند.
توزیع دومین بسته یک‌ماهه
مدیرعامل هلال‎احمر استان کرمانشاه نیز گفت: از ۲۳ دی‌ماه توزیع دومین بسته یک‌ماهه اقلام مورد نیاز مردم در مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه آغاز می‎شود. محمدرضا امیریان با اشاره به این‌که تاکنون بیش از ٥٠‌هزار بسته یک‌ماهه بین مردم آسیب‌‏دیده توزیع شده است، گفت: یک بسته یک‌ماهه دیگر نیز درحال آماده‎سازی است که از ٢٣ دی‌ماه توزیع آن آغاز می‎شود. وی با اشاره به این‌که برای پرداخت کمک‌های بلاعوض در انتظار تأیید اطلاعات مربوط به خانوارهای آسیب‎دیده هستیم، گفت: مقرر شده است که از محل کمک‌های دریافتی نقدی به خانواده‎هایی که اعضای خانواده خود را در جریان زلزله از دست داده‎اند و همچنین خانواده‎هایی که در ١٠ روز اول پس از زلزله فرزند آنها به دنیا آمده است ٥٠میلیون ریال کمک بلاعوض اهدا شود. امیریان بیان کرد: باید اطلاعات از ثبت ‌احوال و دیگر ارگان‌های مربوط به دست ما برسد و امیدوار هستیم تا پایان دی‌ماه مطابق قولی که رئیس هلال‎احمر به مردم دادند، پرداخت این کمک‌های بلاعوض آغاز شود.

قدردانی از هلال
به گزارش «شهروند»، نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به رئیس جمعیت هلال‌احمر، از خدمات این جمعیت در زلزله کرمانشاه و پاسخگویی به نیازهای زلزله‌زدگان تقدیر کرد. متن تقدیرنامه سید قاسم جاسمی، نماینده مردم شریف کرمانشاه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر به شرح زیر است: «دیده بیدار و امیدوار مردم ایران به مسئولان متعهدی دوخته شده است که با شور و شعف و حس تعهد و مسئولیت درصدد پیگیری مجدانه امور و پاسخگویی به درخواست‌های مطرح شده می‌باشند، اهتمام مستمر و گام‌های استوار و مطمئن حضرتعالی در مسیر پیشبرد، پیشرفت و ارتقاء اهداف و آمال عالی میهن عزیزمان ایران بسی شایسته تقدیر است. بدین‌وسیله از نهایت حسن انجام وظیفه انسان‌دوستانه جنابعالی در دادرسی و نجات و امدادرسانی به مردم شهرهای زلزله‌زده و صدمه‌دیده استان کرمانشاه تقدیر و تشکر به‌عمل می‌آید. از درگاه ایزد منان دوام عزت و سلامت، تداوم حضور و تأثیر آن بزرگوار در دستیابی به اهداف عالیه، ارتقای کیفیت زندگی و نشاط ملت شریف و پرافتخار ایران و توسعه پایدار جمهوری اسلامی را مسئلت دارم.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید