Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از کشاورزان برتر و نمونه شهرستان اردبیل

مدبریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: کشاورزان نمونه شهرستان اردبیل تجلیل می شوند.

تجلیل از کشاورزان برتر و نمونه شهرستان اردبیل

مدبریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: کشاورزان نمونه شهرستان اردبیل تجلیل می شوند.

به گزارش ایانا از اردبیل، مدبریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل ، بهروز آقازاده با اعلام این خبر گفت: کشاورزان نمونه شهرستان اردبیل تجلیل می شوند.

وی با اشاره به برگزاری آیین معرفی و تجلیل از کشاورزان نمونه و برتر بخش کشاورزی همزمان با هفته جهاد کشاورزی گفت: امسال یک نفر از کشاورزان شهرستان اردبیل به عنوان نمونه کشوری و 5 نفر نیز از این شهرستان به عنوان نمونه استانی تجلیل می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل افزود: آقای احمد حبیب زاده تولید کننده نمونه محصول سالم و گواهی شده سیب زمینی در سال زراعی 96-1395 به عنوان نمونه کشوری از روستای آقبلاغ آقاجان خان معرفی شده است.

وی ادامه داد: در سطح استان نیز آقایان مهران کریم الهی تولید کننده نمونه گندم آبی از روستای پیراقوم ،سخاوت عزیزی به عنوان مددکار ترویجی نمونه از روستای آقاباقر ،مسعود عالی همت کلزاکار نمونه از روستای آقبلاغ رستم خان،یعقوب نیکنام در رشته آبیاری بارانی کلاسیک ثابت از روستای تپراقلو و عبادت نورالهی در آبیاری بارانی ویلموو از روستای چنذانق شهرستان اردبیل موفق به کسب رتبه کشاورزان نمونه و برتر در سطح استان اردبیل در سال زراعی 96-95 شدند.

آقازاده توجه به میزان عملکرد در واحد سطح ،استفاده درست و بهینه از منابع آبی با توجه به منابع آبی محدود در دسترس و ارتقا کمیت و کیفیت محصول تولیدی ، استفاده از تکنولوژی های نوین در بخش کشاورزی وحفاظت از محیط زیست و همکاری در حوزه ترویج را از جمله معیارهای مهم در انتخاب برترین ها و نمونه های بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی در پایان به نقش مهم کشاورزان در امنیت غذایی و سلامت جسمی و روانی جامعه اشاره کردو گفت : حضور کارشناسان بخش کشاورزی در کنار کشاورزان برای تولید بسیار ضروری بوده و از کارشناسان و متخصصان بخش کشاورزی هم انتظار می رود بیش از پیش نسبت به انتقال دانش فنی به کشاورزان و آشنایی هر چه بهتر کشاورزان با تکنولوژی های نوین بخش کشاورزی اهتمام داشته باشند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید