Iranian Agriculture News Agency

سی‌ و دومین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی برگزار شد

مراسم سی‌ودومین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونان و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان نمونه در زیربخش‌های مختلف بخش کشاورزی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در تهران برگزار شد.

سی‌ و دومین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی برگزار شد

مراسم سی‌ودومین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونان و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان نمونه در زیربخش‌های مختلف بخش کشاورزی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در تهران برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله غریب، رئیس این سازمان که همراه با نمونه‌های بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در این مراسم حضور داشت، گفت: در این مراسم که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، برگزارشد ۱۵۳ نفر نمونه بخش کشاورزی به‌دلیل رعایت شاخص‌های و معیارهای مورد نظر انتخاب و معرفی شدند که سه نمونه ملی هم از استان چهارمحال و بختیاری مورد تجلیل قرار گرفت و از ۱۰۰ عنوان آثار نوشتاری - ترویجی بخش کشاورزی رونمایی شد. همچنین با حضور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از اپلیکیشن کشاورزی رونمایی شد.

در این مراسم، آیت‌الله عالمی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی فعل الهی است و کسانی که به حرفه کشاورزی روی آورده‌اند، باید این نعمت الهی را مغتنم دانسته و با اخلاص در این راه تلاش کنند.

وی بیان کرد: نمایندگان کشاورزان کشور و مدیران بخش کشاورزی باید چنانچه بایسته و شایسته است، در راه کمک به کشاورزان به وظایف خود عمل کنند.

عالمی خاطرنشان ساخت: عملیات بخش کشاورزی بندگی در راه خداست، بنابراین نگاه به کشاورزی باید به گونه‌ای باشد که توفیق بندگی در این راه به‌درستی انجام گیرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: در قرآن کریم که غنی‌ترین کتاب الهی است، بیش از شش‌هزار آیه وجود دارد که بیش از یک‌هزار آیه آن مربوط به بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست است که نشانگر اهمیت بخش کشاورزی در قرآن کریم است.


تولید پایدار با هدف‌گذاری درست در عرصه‌های بخش کشاورزی امکان‌پذیر است

همچنین اسکندر زند، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این مراسم، بر هدف‌گذاری درست در همه عرصه‌های بخش کشاورزی برای رسیدن به تولید پایدار تأکید کرد و گفت: رسالت بزرگ بخش کشاورزی در گذشته تأمین غذا و جلوگیری از فقر از طریق تولید غذا بود اما امروزه تولید با کیفیت بالا و حفاظت بهتر از عرصه‌های تولید (تولید پایدار)، دو رسالت بزرگ بخش کشاورزی است.

وی بیان کرد: ایران با توجه به اقلیم مناسب و تنوع محصول جزو کشورهایی است که گستره بخش کشاورزی در آن وسیع است، بنابراین بار سنگینی بر دوش متولیان بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، بهره‌وری مناسب و صحیح از منابع را نخستین شاخص انتخاب نمونه‌های بخش کشاورزی برشمرد و افزود: برای رسیدن به این شاخص باید توصیه‌های فنی به درستی رعایت شود.

وی ادامه داد: کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی باید با توجه به بهره‌وری مناسب از آب، مصرف درست نهاده‌ها (کود، سم) و... کیفیت تولیدات بخش کشاورزی را افزایش دهند.

این مقام مسوول یادآور شد: شاخص‌های انتخاب کشاورزان نمونه در گذشته حجم یا کمیت تولید بود اما امروزه کمیت تولید شاخص سوم انتخاب نمونه‌هاست.

زند از فعالیت حدود ۲۶۰ کانون یادگیری کشاورزی در کشور خبر داد و گفت: کشاورزان و بهره‌برداران برتر بخش کشاورزی با اشاعه تجربیات خود از طریق این کانون‌های یادگیری، زکات یافته‌های خود را می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان برتر بخش کشاورزی از طریق کانون‌های یادگیری، اهداف اصلی بخش کشاورزی شامل رفع گرسنگی، افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی، تولید پایدار، نشر تجربه و ... را به دیگر کشاورزان آموزش می‌دهند بنابراین هدفگذاری شده است که یکهزار کانون در بخش کشاورزی کشور راه‌اندازی شود.

معاون وزیر اذعان داشت: حدود ۱۵۰ رشته در بخش کشاورزی کشور موجود است که کشور ما در بیشتر عرصه‌های کشاورزی حتی در دنیا برتر است.

گفتنی است؛ در این مراسم، با حضور وزیر و معاونان وزارت جهاد کشاورزی، از نمونه‌های بخش کشاورزی با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید