Iranian Agriculture News Agency

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت کشاورزی اصفهان

جلسه هم‌اندیشی میان مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی برگزار شد.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت کشاورزی اصفهان

جلسه هم‌اندیشی میان مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، جلسه هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با حضور مدیرعامل شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های استان اصفهان، قائم‌مقام سازمان، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیران هماهنگی ترویج کشاورزی، صنایع کشاورزی و آب و خاک برای هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی صنعت جامع کشاورزی (مکانیزاسیون، تجهیزات آبیاری، زراعت و باغبانی 24 تا 28 دی‌ماه) در سالن شهیدهزاردستان سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

در این نشست، مهرداد مرادمند، قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بخش کشاورزی استان دارای جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد استان است، فعالیت‌های گسترده‌ای در جهت مقابله با خشکسالی شکل گرفته که ازجمله می‌توان به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و کشت‌های نشایی اشاره داشت که خوشبختانه استان اصفهان در این شاخص‌ها جز استان‌های پیشتاز شناخته می‌شود.

وی بیان کرد: استان اصفهان در زمینه تولیدات دامی نیز همواره در رده استان‌های برتر و سرآمد کشور قرار دارد، از طرفی کشاورزان استان نیز جز کشاورزان موفق و فعال کشور شناخته می‌شوند، در مجموع تمامی این عوامل دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند تا کشاورزی اصفهان یکی از موفق‌ترین بخش‌های اقتصادی استان را تشکیل دهد.

مرادمند به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: به‌طور قطع برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در استان اصفهان که در بخش‌های مختلف کشاورزی جز استان‌های مهم و بزرگ محسوب می‌شود، می‌تواند باعث جذب بازدیدکنندگان پرشماری شده و راه را برای توسعه کیفی این بخش هموارتر سازد.


علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان نیز با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی در اصفهان اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصادی استان به‌شمار می‌رود و با توجه به اینکه شرکت نمایشگاه‌ها نگاه ویژه‌ای به رونق اقتصادی استان دارد؛ لذا نمایشگاه‌های کشاورزی می‌توانند کمک خوبی به تحقق این هدف داشته باشند.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که نمایشگاه‌های کشاورزی در بالاترین سطح و بهترین کیفیت برگزار شوند و در این باره تلاش داریم با معرفی جدیدترین امکانات و تکنولوژی‌ها در جهت کمک به کشاورزان حرکت کنیم.

یارمحمدیان با اشاره به موفقیت‌ها در بخش کشاورزی استان تأکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همکاری بسیار خوب و نزدیکی با یکدیگر دارند که از نتایج این تعاملات می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی اشاره داشت.


اصغر محسن‌زاده‌کرمانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست عنوان کرد: همواره بر این موضوع تأکید داریم که نمایشگاه‌های بخش کشاورزی با بالاترین کیفیت برگزار شوند و خوشبختانه تمامی نمایشگاه‌ها نیز به همین شکل برگزار شده است.

وی خاطرنشان ساخت: ارائه آخرین تکنولوژی‌ها، تجهیزات و دستاوردها در نمایشگاه‌ها ضروری است، امروز فعالیت‌های بسیاری در کشاورزی استان در حال انجام است که منجر به کسب موفقیت‌های فراوان شده و به‌طور قطع نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی این موفقیت‌ها است.

محسن‌زاده‌کرمانی اضافه کرد: کشت نشایی و تولید انواع بذور ازجمله فعالیت‌های مهمی است که در بخش کشاورزی استان در حال انجام است و می‌توان این گونه فعالیت‌ها را در نمایشگاه‌های تخصصی به خوبی به عموم مردم و تمامی بهره‌برداران و کشاورزان معرفی کرد.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های کشاورزی می‌تواند بستر مناسبی برای معرفی محصولات سالم و آشنا ساختن تولیدکنندگان با ادوات مبارزه بیولوژیک باشد، از طرفی توجه به مباحث آموزشی و ترویجی نیز در نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند بسیار نتیجه‌بخش باشد.


جمشید اسکندری، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی‌های گسترده برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در بخش کشاورزی اظهار کرد: بخش کشاورزی استان با دارا بودن ظرفیت‌های مختلف می‌تواند نقش تأثیرگذاری در اقتصاد استان ایفا کند و به‌طور قطع برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و علمی در بخش کشاورزی به بالندگی این بخش و در نهایت رشد اقتصادی استان می‌انجامد.

به گفته وی، امروز فعالیت‌های ترویجی به‌خوبی در سراسر استان در حال انجام است و شبکه گسترده ترویج نقش تأثیرگذاری در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی در استان ایفا می‌کند.


سیدمحمد موسوی، رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده در راستای اطلاع‌رسانی دقیق فعالیت‌های بخش کشاورزی استان عنوان کرد: خوشبختانه بخش کشاورزی استان توانسته جای خود را در فضای رسانه‌ای به خوبی باز کند و با قدرت به کار خود ادامه دهد.

وی تأکید کرد: آمادگی کاملی برای اطلاع‌رسانی و همکاری برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بخش کشاورزی وجود دارد و از تمامی امکانات برای هر چه بهتر برگزار شدن نمایشگاه‌های تخصصی استفاده می‌کنیم، نمایشگاه‌های کشاورزی اصفهان همواره جزو بهترین نمایشگاه‌های کشور شناخته می‌شوند و این موفقیت با تعامل و همکاری تمامی عوامل محقق شده است.


در ادامه این جلسه آخرین رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها جهت برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت کشاورزی انجام شد.

شایان ذکر است شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت کشاورزی (مکانیزاسیون، آبیاری، زراعت، باغبانی) از 24 تا 28 دی‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار خواهد شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید