Iranian Agriculture News Agency

گوشم را گرفتم تا شعارها را نشنوم

گفت‌ و‌ گو با جنجالی‌ترین هوادار این هفته فوتبال ایران

اپیدمی حضور یواشکی هواداران بانو در استادیوم‌ها اینبار به آزادی کشید و زهرا توانست با گریم عجیب خود یکی از تماشاگران ویژه این جدال لقب گیرد.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه در جریان دیدار دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس شبنم توانست راهی برای حضور روی سکوهای استادیوم غدیر پیدا کند، کمتر کسی تصور اینکه جدال حساس دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در آزادی نیز تماشاگر ویژه‌ای داشته باشد را می‌کرد؛ اما در نهایت این زهرا بود که از گیلان آرزوی کودکی خود را با گریمی عجیب روی سکوهای آزادی برآورده کرد و تماشاگر این جدال شد. او در گفتگو با گل به اتفاقات هیجان‌انگیز حضورش روی سکوی استادیوم آزادی اشاره کرده که در ادامه می‌خوانید.


در استادیوم آزادی یک چهره ویژه لقب گرفتی. چطور شد این بازی را به عنوان حضورت در استادیوم انتخاب کردی؟


آرزوی دوران بچگی‌ام رفتن به استادیوم و دیدن بازی تیم محبوبم پرسپولیس بود. بعد از اینکه در چند وقت اخیر زلزله‌ها به یکی از دغدغه‌ی اصلی و هولناک همگی تبدیل شد، پیش خودم گفتم چرا باید در صورت احتمال زلزله شدید زیر آوار بمانم و بمیرم و در آن صورت حسرت تماشای بازی پرسپولیس روی دلم بماند! این اتفاق باعث شد تا انگیزه‌ام برای حضور در استادیوم افزایش یابد و برای تصمیمی که گرفته‌بودم مصمم شوم


یک هفته پیش از این هم شبنم در استادیوم غدیر این حرکت را انجام داد. این موضوع تاثیری در تصمیمت نداشت؟


کاری که شبنم در اهواز انجام داد به من دل و جرات بیشتری داد تا این کار را انجام دهم. مشکلی که در مورد شبنم وجود داشت این بود که گریمش خیلی مصنوعی بود و ممکن بود لو برود و برای همین من تصمیم گرفتم گریم طبیعی‌تری در این بازی داشته باشم که مشخص نشود.


گریم عجیبی داشتی، این ریش‌ها از کجا آمده بود؟


ریش مصنوعی را تهیه کردم و خودم با چسب آنها را به صورتم چسباندم و خیلی دقت کردم که طبیعی باشد، فکر می‌کنم جالب هم شده بود.


جو استادیوم با آن چیزی که در ذهن داشتی چقدر شباهت داشت؟


با تصویری که ساخته بودند فکر می‌کردم در محیطی قرار بگیرم که انگار قرار است کنار یک مشت آدم وحشی بنشینم ولی محیط خیلی خوب بود و به هیچ وجه هم منقلب نشدم.


در طول زمانی که در استادیوم حاضر شدی توجه کسی به تو جلب نشد و لو نرفتی؟


نه. هیچکس متوجه نشد خانم هستم و حتی لیدری که روی سکوها بود مرتب به من می‌گفت برادر تشویق کن! یکی هم از من فندک خواست که از او معذرت خواهی کردم. هنگام عبور از گیت‌ها خیلی شلوغ بود و من مراقب بودم که صحبتی نکنم چرا که صدای من با تصویرم هم‌خوانی نداشت و ممکن بود لو بروم. البته تمرین کرده بودم که صدایم را تغییر دهم ولی باز هم سعی کردم با سر جواب دهم و خیلی سریع رد شدم و به ورزشگاه رفتم اما...


چی؟


در زمان عبور از گیت یکی از ماموران متوجه شد که من زن هستم. به مامور بازرسی گفت نمی‌خواهد او را بازرسی کنی و بگذار برود! خدا از برادری کم نکند و بزرگترین هدیه خدا برای من بود که بدون مشکل از گیت رد شدم.


با این همه استرس و کارهایی که برای ورود به ورزشگاه انجام دادی ارزشش را داشت؟


ارزشش را داشت و خیلی لذت بردم، اصلا قابل توصیف نیست و نمی‌توانم باور کنم که توانستم به استادیوم بروم. تماشای فوتبال از نزدیک لذت بیشتری دارد و علاقه‌ام به پرسپولیس و بازیکنانش بیشتر شد و خوشحالم که توانستم این کار را انجام دهم.

(عکس از امیرحسین خیرخواه)

اما اتفاق بد این بود که بازی انتخاب شده‌ات بزرگ ترین حواشی چند سال اخیر فوتبال ایران را داشت.


از اتفاقاتی که روی سکوها افتاد ناراحت شدم و در برخی دقایق فحاشی‌هایی انجام می‌شد که گوش‌هایم را گرفتم تا نشنوم. بازی پرسپولیس - تراکتورسازی همیشه میان هواداران دو تیم چالشی بوده است و این موارد در آن وجود دارد.


باز هم ممکن است این کار را انجام دهی؟


آرزو دارم دربی را از نزدیک ببینم ولی نمی‌دانم باز هم این کار را انجام دهم یا نه، امیدوارم تا آن موقع حضور بانوان و خانواده‌ها در ورزشگاه آزاد شود و بدون نیاز به کارهای اینچنینی وارد استادیوم شویم.


بعد از بازی در فضای مجازی خیلی سر و صدا کردی، واکنش‌ها چطور بود؟


آیدی تلگرام و اینستاگرام من سریع لو رفت و پیام‌های زیادی دریافت کردم که نمی‌دانم از کجا من را پیدا کردند. ابراز لطف و محبت زیادی به من شد و تشویقم کردند و برایم آرزوی موفقیت کردند.


عکست هم خیلی زود رسانه‌ای شد، خودت آن را منتشر کردی؟

عکاسی که از من عکس گرفته بود نمی‌دانم از کجا متوجه شد من خانم هستم و خیلی سریع عکسم رسانه‌ای شد. دوست نداشتم رسانه‌ای شود چرا که ممکن بود مشکلی برایم ایجاد شود ولی خدا را شکر مشکل حادی تا این لحظه شکل نگرفته است. من شاید هنجار شکنی کرده باشم اما مطمئنا جرم مرتکب نشدم و تنها خواسته و حق خودم می‌دیدم که سهمی از حضور در استادیوم داشته باشم. باید مطمئنا مطابق شعارهای صورت گرفته خیلی زود شرایط حضور بانوان در استادیوم‌ها فراهم شود و این حق به آن ها نیز داده شود. پرسپولیس و استقلال مدعی هستند هر کدام فلان میلیون طرفدار دارند، این طرفداران مطمئنا تنها به مردان خلاصه نمی‌شوند زنان هم در این میان سهم دارند. مطمئنا می‌توان طرح‌ها موفقی برای حضور بانوان در استادیوم ارائه کرد و در این شرایط فوتبال نه تنها به جذابیت خواهد رسید که حق بانوان این سرزمین نیز ادا خواهد شد.


قبل از رفتن به ورزشگاه با کسی مشورت نکردی؟


تصمیمم را با کسی در میان نگذاشته بودم چرا که می‌دانستم خانواده مخالفت می‌کند و برای همین به تنهایی این کار را انجام دادم و تنها هم به ورزشگاه رفتم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید