Iranian Agriculture News Agency

دستگیری 2 قاچاقچی چوب تاغ در ورامین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین از دستگیری 2 نفر از اعضای باند قاچاق چوب تاغ در منطقه ابردژ این شهرستان خبرداد.

دستگیری 2 قاچاقچی چوب تاغ در ورامین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین از دستگیری 2 نفر از اعضای باند قاچاق چوب تاغ در منطقه ابردژ این شهرستان خبرداد.


به گزارش ایانا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، احمد فدائی با اعلام این خبر افزود: در پی گزارش های مردمی، اکیپ های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان در چندین شب متوالی اقدام به عملیات گشت زنی و شناسایی افراد متخلف کردند که پس از این اقدامات موفق به دستگیری دو نفر از اعضای این باند در حین قطع و حمل چوب درختچه های تاغ شدند.
وی با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده تحویل مقامات قضائی شده اند اظهار دکرد: با همکاری نیروی انتظامی، مراجع قضائی و پی گیری های نامحسوس در تلاش هستیم تا افراد دیگر این باند را بزودی دستگیر و در اختیار قانون قرار دهیم.
این مقام مسئول، قاچاق چوب تاغ را تهدیدی جدی برای جنگل های دست کاشت بیابانی این شهرستان دانست و تصریح کرد: از آنجائی که چوب درختچه های تاغ برای تهیه ذغال مناسب است از این رو افراد متخلف و سودجو برای رسیدن به منافع شخصی اقدام به قطع این درختچه ها و ذغال گیری می کنند که این اقدام زمینه تخریب این درختچه ها را فراهم می کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین حفظ و نگهداری از جنگل های دست کاشت بیابانی منطقه ابردژ را از سیاست های راهبردی این شهرستان برشمرد و در همین ارتباط خاطر نشان کرد: تاغزارهای این منطقه که 11هزار هکتار مساحت دارد با صرف هزینه های زیاد و تلاش چندین ساله همکاران منابع طبیعی با هدف جلوگیری از حرکت شن های روان و بازگشت زندگی به منطقه ایجاد شده که از لحاظ زیست محیطی از اهمیت بسزائی برخوردار است که از این رو برای حفظ و مراقبت از این سرمایه ملی همکاری و مساعدت دستگاه های ذیربط و همچنین تأمین اعتبارات لازم، تجهیز امکانات و نیروی انسانی کافی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
فدائی همچنین از رفع تصرف 27 هزار مترمربع اراضی ملی موسوم به حسین آباد بخش بهنام عرب این شهرستان خبرداد و یادآور شد: این اراضی در اجرای حکم قطعیت یافته از سوی مراجع قضائی و با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروی انتظامی و مسئولان قضائی این شهرستان از ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید