Iranian Agriculture News Agency

به متهم اقتصادی نباید آنتن داد



آی اسپورت- نماینده مردم مرند می‌گوید هواداران پرسپولیس می دانند هدایتی پرسپولیس را بیچاره کرده است. محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند یکی از ستاره های ۹۰ دوشنبه شب بود. او خیلی شفاف درباره حسین هدایتیحرف زد و از وام ۱۳۷۲ میلیاردی وی سخن گفت.

او این بار در گفت و گو با خبرآنلاین؛درباره پرسشی که از وزیر ورزش پرسیده سخن گفته و از اعتراض نمایندگان به رسانه ملی برای آنتن دادن به یک بدهکار بانکی که در تحقیق و تفحص مجرم شناخته شده است، یاد کرد.

* حسابی در برنامه ۹۰ درخشیدید و گرد و خاک به پا کردید !

هندوانه بگذارید زیر بغلمان ببینیم تا کجا می رویم؟(می خندد)

* در میان حرف های‌تان از تهدیدی که شده بودید گفتید. واقعا با شما تماس گرفته بودند و شما را به مرگ تهدید کرده بودند؟

از طرف ایشان نه. من عضو شورای پول و اعتبارهستم، آدم بازار و سرمایه هستم و نماینده هستم. ما آدم هایی داریم که عملا هم با او آشنا هستند و هم با من آشنا هستند. من هم آنجا گفتم که دوستانی، یعنی کسانی از باب دوستی، نه از طرف ایشان، گفتند که ولش کن تو چرا وارد درگیری می شوی؟ می دانی که آدم های غیرمنطقی اطراف این آدم ها زیاد هستند. یا مثلا ممکن است هواداران پرسپولیس، تیمشان تضعیف شود از تو ناراحت می شوند. یا مثلا ماشین یا موتور تو را می زند. نمی آیند که مستقیم بگویند. من هم دیروز گفتم دوستانی این را گفتند . ولی من از این چیزها نمی ترسم. واقعا هم همین است. نه اینجا "سیسیل" است و نه او دار و دسته دارد. من در تمام این سال ها نه محافظ دارم، نه اسلحه استفاده کرده ام .برای اینکه به امنیت ایران اعتقاد دارم. داعش اش هم نتوانست غلطی بکند، آمریکا هم نتوانست غلطی کند، اگر به خاطر گفتن دو تا حرف حق بخواهیم بترسیم که دیگر نمی توانیم مملکت داری کنیم.

* وقتی پرونده این قدر تکمیل است و این قدر جزئیات وجود دارد چرا این پروسه بازپس گیری حقوق مردم به تعویق افتاده؟

این ساده است. شما آمدی یک شرکت تشکیل دادی، 200 میلیارد بدهکاری. کل زندگی سهامداران و مدیران آن شرکت را جمع کنی، 200 میلیون نمی شود. من بروم این ها را اعدام کنم برای من پول می شود؟ من باید بگردم ریشه را پیدا کنم. درباره ایشان هم چند جا و در تاریخ های مختلف صورت جلسه شده، که بدهی های این ها را پرداخت می کنم و هر بار هم انجام نداده. الان سیستم قضایی به دنبال این است که به جای اینکه مثلا آقای ایکس را زندان بیندازند، پول را زنده کنند. در قضیه بابک زنجانی هم دادستان کل کشور گفت کشتن اش کاری ندارد، اما ما نمی خواهیم اعدامش کنیم تا پول مردم را برگردانیم. الان هم ما با بعضی افراد مماشات می کنیم که پول بیت المال برگردد. این آدم ها فکر نکنند تبرئه شدند، نه، این ها را آزاد گذاشتیم که پول ما را پس بدهند.

* نکته ای که وجود دارد این است که این ها با این پول ها شخصیت دیگری برای خودشان می سازند. مثلا ناجی فوتبال ا ناجی پرسپولیس و یا حتی کسی که پول کی‌روش را داده .

من دیشب هم گفتم که ایشان پرسپولیس را به خاک سیاه نشانده. فکر هم نمی کنم پرسپولیسی ها دل خوشی از ایشان داشته باشند. یک روز با آوردن علی پروین و علی کریمی به استیل آذین در پرسپولیس انشقاق ایجاد کرد، الان هم با آن اتفاق هایی که آن روز خودش اعتراف می کرد، طارمی را برده و پرسپولیس را از دو پنجره نقل و انتقالات محروم کرده است. الان پول داد که طارمی برگردد، به پرسپولیس خدمت کرد؟ دست کم، دو تا پنجره پرسپولیس را از نقل و انتقالات محروم کرد. اگر ایشان آن پول را نمی داد یا از طریق باشگاه شفاف این کار می کرد، این اتفاق نمی افتاد.

* یک مکانیسمی نباید گذاشت که این پولی که قرار است وارد چرخه فوتبال شود، شفاف بیاید؟

من امروز از وزیر ورزش سوال کردم . در حرف هایم هم گفتم که اصلا نباید اجازه بدهند چنین آدم هایی پایشان در باشگاه ها باز شود. اسپانسر هستی برو قرارداد اسپانسرینگ ببند، دور و بر تیم پیدایت نشود. بگذار پرسپولیس رشد کند. کجای دنیا اسپانسر بازیکن می گیرد؟ یا کجای دنیا اسپانسر مدیر عوض می کند؟ می خواهی ده بار تیم را برای فروش گذاشتیم برو سه چهار هزار میلیارد تومان بده پرسپولیس را بخر. آن موقع هر کاری دلت خواست بکن.

* همین آدم ها یک بار برای خرید پرسپولیس آمدند و صلاحیتشان تایید نشده .

بله. یک شرکتی بوده اسامی را تغییر داده بودند که اهلیت شان تایید نشد.

* در حقیقت خود نظام هم می داند یک باشگاه مردمی مثل پرسپولیس را نمی شود به این افراد داد .

سه باشگاه بزرگ پرسپولیس،استقلال و تراکتور، چه بخواهیم چه نخواهیم با بقیه تیم ها یک تفاوت هایی دارند. روی شان تعصب خاصی هست و هوادار زیادی دارند. ما وقتی با این ها بازی می کنیم در واقع با افکار عمومی بازی می کنیم. بقیه تیم ها هم محترم هستند. سپاهان وذوب آهن هم هوادار دارند،صنعت نفت آبادان هوادار پرشوری دارد، انزلی چی ها خیلی پرشور هستند اما از لحاظ تعداد و عنوان و افکار عمومی این سه باشگاه با بقیه تفاوت دارند. به هیچ وجه نفت تهران با پرسپولیس یکی نیست حتی اگر ده برابر بهتر بازی کند و جام هم بگیرد. درباره این ها باید با وسواس رفتار کرد. اگر دقت کنی همه هم می خواهند روی این سه تیم مانور بدهند و با این ها شهرت کسب کنند.

* در برنامه ۹۰ وقتی هدایتی علیه تان حرف زد، فکر می کنم دوستان نماینده می خواستند بیایند از شما دفاع کنند .

نه. به خاطر دفاع از من نبود. به قول معروف می گویند «برادر سوراخ دعا را گم کرده ای». آقای هدایتی می خواست با توهین کردن جو را در دستش بگیرد. اما آنقدر خودش هول بود که نمی دانست دارد خراب می کند. یک بار می گفت این وام ها برای فلان است، بعد می گفت سررسید وام نرسیده،یک جا هم گفت من قرار است بدهم، آخرش هم گفت اصلا به من چه ربطی دارد!

اینکه دوستان نماینده گفتند بیایند روی خط ، یک بحث دیگر است . آن ها می گفتند اصلا چرا باید چنین آدمی بیاید روی خط رسانه ملی و حرف بزند. دوستان نماینده می گویند وقتی ما به عنوان مجلس تحقیق تفحص کردیم، وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی ،دیوان محاسبات و نهادهای دیگر این تحقیق و تفحص را تایید کردند و وقتی گفتیم این آقا مشکل دارد، این آقا بدهکار است، شما چرا آنتن رسانه ملی را در اختیار یک آدمی قرار می دهید که از دید ما 100 در صد مفسد اقتصادی است. شما می گویی حکم قطعی صادر نشده، حکمی که برای این آقا صادر شده ۵۰-۵۰ مفسد اقتصادی است. پس چرا آنتن را دست این آدم می دهید که بیاید بگوید تیم محبوب مملکت گدایی این آقا را می کند!

* یعنی از عادل هم دلخور بودند که چرا آنتن به او می دهد؟

بله. نباید اصلا این اتفاق بیفتد. من حسن نژاد یا هر کس دیگر، در این مملکت از فیلتر شورای نگهبان رد شدم، اعتماد مردم را جلب کردم، تحقیق و تفحص کردم . این تحقیق و تفحص هم از فیلتر اطلاعات و دیوان محاسبات و ... رد شده، حداقل باید ۵۰-۵۰ به حرف من اعتماد کنید. آن طرف هم اگر ۵۰-۵۰ اعتماد کنید، احتیاط حکم می کند که چنین آدمی که در مظان اتهام است را نباید بیاوری و تریبون بدهی که حرف بزند که من مثلاتیم ملی را نجات دادم یا پرسپولیس را نجات دادم یا پول کی‌روش را دادم. تو کی هستی؟ اصلا قانونی مگر به این پول ها رسیدی؟ بدون رضایت که نمی توانی پول مردم را بیاوری برای خودت محبوبیت بخری.

خبرآنلاین

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید