Iranian Agriculture News Agency

با حکم وزیر جهاد کشاورزی، مدیرعامل جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی منصوب شد؛

روحیه گفتمانی "شهر سوخته" در تعاون روستایی

امروز در مراسمی، حسین صفایی با حکم وزیر جهاد کشاورزی سکان هدایت سازمان مرکزی تعاون روستایی را به علی‌اوسط هاشمی واگذار کرد.

روحیه گفتمانی "شهر سوخته" در تعاون روستایی

امروز در مراسمی، حسین صفایی با حکم وزیر جهاد کشاورزی سکان هدایت سازمان مرکزی تعاون روستایی را به علی‌اوسط هاشمی واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، از چند روز قبل زمزمه‌های تغییر مدیریت سازمان مرکزی تعاون روستایی در رسانه‌ها پیچید تا اینکه امروز با حکم وزیر جهاد کشاورزی، علی‌اوسط هاشمی به‌عنوان مدیرعامل جدید این سازمان معرفی و از تلاش‌های حسین صفایی قدردانی به عمل آمد.

علی‌اوسط هاشمی، از آن دسته مدیرانی است که تجربیات گوناگونی در عرصه‌های مختلف داشته و به‌نظر می‌رسد بتواند سکان سازمان مرکزی تعاون روستایی را با موفقیت هدایت کند. او سیاستمدار اصلاح‌طلبی است که پیش از این استاندار سیستان و بلوچستان بود.

در کارنامه وی، فرمانداری تهران، گیلانغرب، رئیس جهاد سازندگی شهرستان سنقر و معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کردستان نیز به چشم می‌خورد.

ثبت جهانی شهر سوخته در استان سیستان و بلوچستان در دوره این مدیر 59 ساله اتفاق افتاد. علی‌اوسط هاشمی در مراسم رونمایی از این واقعه مهم گفته بود: "آنچه از عمق خاک شهر سوخته به دست آمد نشانه‌ای از دانایی‌، درایت‌پذیری، دانش، گفتمان و ارزش‌گذاری به کلام دارد. در آثار به دست آمده از شهر سوخته اثری از شمشیر، خنجر و دیگر ابزار جنگی نیست و این نشانه روحیه "نرم" مردم این دیار است. در جهانی که متأسفانه با خشونت روبه‌رو هستیم، بازگشت به خوی نرم انسانی که پشتوانه آن عقل و خرد است، در گرو توجه به اهمیت گفتمانی است که مردمان این دیار پنج‌هزار و 200 سال قبل پرچمدار آن بودند."/

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

V-961003-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید