Iranian Agriculture News Agency

در مورخ یک‌شنبه سوم دی‌ماه ساعت 13:30 تا 15

مراسم یادبود زنده یاد محمدعلی حجتی در مسجد نور میدان فاطمی برگزار می‌شود/ دوستداران محمود حجتی در تهران با او همدردی می‌کنند

یک‌شنبه بعد از ظهر ساعت 13:30 تا 15 مراسم یادبود زنده یاد محمدعلی حجتی، برادر بزرگ خاندان حجتی نجف‌آبادی در مسجد نور میدان فاطمی برگزار می‌شود.

یک‌شنبه بعد از ظهر ساعت 13:30 تا 15 مراسم یادبود زنده یاد محمدعلی حجتی، برادر بزرگ خاندان حجتی نجف‌آبادی در مسجد نور میدان فاطمی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، به‌دنبال درگذشت محمدعلی حجتی برادر بزرگ‌خاندان حجتی در نجف‌آباد اصفهان که موجب تألم و تأثر مردم نجف‌آباد شده است، جهت ابراز همدردی دوستداران محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با وی و همچنین قرائت فاتحه‌ای برای شادی روح آن مرحوم، یک‌شنبه سوم دی‌ماه ۹۶ خورشیدی، مراسم گرامیداشت زنده‌یاد محمدعلی حجتی برگزار می‌شود.

عکس زنده‌یاد شهیدعلی، برادر دوم محمود حجتی

و همچنین مرحوم پدر ایشان که روحانی بوده‌اند را در ذیل عکس مرحوم محمدعلی ملاحظه می‌کنید

بنا بر این گزارش، زنده‌یاد محمدعلی حجتی در حالی در ۶۶ سالگی به‌دلیل شدت جراحات باقیمانده از شکنجه‌های دوران مبارزات پیش از انقلاب ۵۷ و همچنین شرکت در عملیات‌های متعدد در دفاع مقدس سرانجام سه‌شنبه هفته گذشته به ملکوت اعلی شتافت که سابقه مبارزاتی وی در پیش از انقلاب، به سال ۱۳۴۳ خورشیدی برمی‌گردد که هیچ فردی جرأت بردن نام امام خمینی (ره) را نیز نداشت.

وی مبارزات خود را در مقام طلبگی با نوشتن شعارهای "جاوید خمینی" در پشت دیوارهای حوزه علمیه آغاز کرد تا پس از بازداشت از سوی ساواک و شکنجه‌های متعدد با مرحوم اکبر هاشمی‌رفسنجانی، مهدی کروبی و فهیم کرمانی در سلولی از زندان قزل قلعه محبوس شد.

زنده‌یاد محمدعلی حجتی، بعد از انقلاب هم به جای اخذ امتیازهای مسئولیتی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و در یکی از عملیات‌های منطقه تنگه چزابه، جراحت جانبازی‌اش تشدید شد تا پس از تحمل مرارت‌های دوران جانبازی -آن هم بدون آنکه برای تشکیل پرونده جانبازی اقدام کند- پیکرش بعد از فوت در مورخ دوشنبه 27 آذرماه سال جاری، در ۲۸ آذرماه با تشییع جنازه پرشور دوست داران او و کل خاندان حجتی در آرامگاه شهرستان نجف‌آباد آرام بگیرد.

لازم به ذکر است به استثنای مراسم گرامیداشت یک‌شنبه ۳ دی‌ماه در مسجد نور تهران، مراسم هفت زنده‌یاد محمدعلی حجتی نیز دوشنبه ۳ دی‌ماه ۹۶ در محل حسینیه ارشاد نجف‌آباد از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار خواهد شد. /

S-961002-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید