Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن برنج کشور در گفت‌وگو با ایانا:

قیمت توافقی، بحران برنج را مرتفع می‌کند/ کمبود برنج وارداتی نداریم که قیمت بالا رود

در شرایطی که برای برنج وجود دارد، دولت می‌تواند با اعلام قیمت توافقی بازار را از وضعیت بحران کنونی خارج کند.

در شرایطی که برای برنج وجود دارد، دولت می‌تواند با اعلام قیمت توافقی بازار را از وضعیت بحران کنونی خارج کند.

دبیر انجمن برنج کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره وضعیت برنج‌های داخلی گفت: با وجود آن که نامه‌های مختلفی از سوی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی به مقام‌های رسمی کشور درباره واردات نوشته شده است، اما همچنان برنج داخلی روی دست کشاورزان باقی مانده است.

جمیل علیزاده‌شایق افزود: ثبت سفارش برنج ممنوع شده است، اما مردم خیال راحتی داشته باشند، چون به اندازه نیاز برنج وارداتی در بازار موجود است؛ بنابراین نباید عده‌ای از کسانی که به فکر واردات هستند، بازار را متشنج کنند.

وی بیان کرد: مسئله برنج نوعی بازی با اعصاب مردم است و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

علیزاده‌شایق ادامه داد: قیمت برنج در استان‌های شمالی نسبت به دو هفته گذشته پایین آمده است و بخشی از برنج تولیدشده ایرانی روی دست کشاورزان باقی مانده است.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته نیز این مشکلات در حوزه برنج وجود داشته و تنها راهی که می‌تواند برنج‌کاران را از این وضعیت نجات دهد، قیمت توافقی است که دولت می‌تواند برای این محصول در نظر بگیرد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید


برنج داخلی در شرایط حاضر به کمک دولت نیاز دارد

دبیر انجمن برنج کشور یادآور شد: دولت باید به کمک کشاورزان بیاید و نگذارد که محصول تولیدشده که حاصل دسترنج آن‌ها است، روی دستشان باقی بماند.

علیزاده‌شایق تأکید کرد: هرچند اگر با قرار دادن قیمت توافقی تغییری در بازار به‌وجود نیاید، اما این مسئله قوت قلبی برای برنج‌کاران خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: اتخاذ تصمیم قیمت توافقی به‌طور قطع بازار این محصول را از حالت رکود خارج کرده و باعث می‌شود که رونق به بازار برنج برگردد.

علیزاده‌شایق اضافه کرد: در حال حاضر میزان عرضه برنج بیش از حد نیاز کشور است و عقل حکم می‌کند که قیمت‌ها بالا نرود، اما لازم است رسانه‌ها و ارگان‌های دولتی کمک کنند مشکل مازاد مرتفع شود.

به گفته وی، با وجود آن که میزان برنج داخلی در کشور بیش از نیاز است، اما عده‌ای از مردم توان خرید برنج ایرانی را ندارند و نیازمند آن هستند که از برنج وارداتی استفاده کنند که قیمت مناسب‌تری دارد.

دبیر انجمن برنج کشور در پایان اظهار کرد: شایعه‌هایی که درباره عدم ثبت سفارش و بالا رفتن قیمت برنج وارداتی وجود دارد نیز درست نیست، زیرا به اندازه نیاز و طبق روال هر سال، برنج وارداتی در بازار موجود است./

M-960928-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید