Iranian Agriculture News Agency

تجارت الکترونیک؛ رویکردی نو در کشاورزی هند

کشاورزی ستون اقتصاد هند به شمار می رود. در حالی که حدود 65 درصد جمعیت هند به طور مستقیم با کشاورزی در ارتباط هستند. اما از سوی دیگر، عواملی به عدم تعادل اقتصادی در کشور منجر می شود؛ لذا....

کشاورزی ستون اقتصاد هند به شمار می رود. در حالی که حدود 65 درصد جمعیت هند به طور مستقیم با کشاورزی در ارتباط هستند. اما از سوی دیگر، عواملی همچون کمبود توجه، زمین ناکافی، نبود قیمت های منصفانه برای محصولات کشاورزی، سرمایه گذاری ناکافی در بخش آبیاری و کشاورزی و سایر موارد، روی بهره وری کشاورزی و عدم امنیت غذایی تاثیر گذاشته و در عین حال، به عدم تعادل اقتصادی در کشور منجر می شود.

به گزارش ایانا از " farmertree "، این درحالی است که در بخش کشاورزی، فضای مناسب برای پیاده سازی تکنولوژی مدرن برای حل این مشکلات وجود دارد. به طوری که با معرفی فناوری "هوشمند" برای شیوه های کشاورزی، راه جدیدی برای کشاورزان به منظورمدیریت سودآوری اقتصادی مزرعه فراهم شده است.

همچنین با محبوبیت بیشتر اینترنت در میان مردم، در سال های اخیر تجارت الکترونیک راه خود را در بخش کشاورزی هند باز کرده است. تجارت الکترونیک به خرید و فروش خدمات و کالاها اشاره دارد، به طوری که پرداخت کالا و خدمات از طریق پلت فرم آنلاین (الکترونیکی) انجام می شود.

تجارت الکترونیک و کشاورزان: این پلت فرم بر روی یک مدل ترکیبی (مدل ترکیبی: بیش از یک نوع تکنولوژی اتصال یا توپولوژی استفاده می کند) کار می کند و سفارش های آنلاین را قبول و فروشندگان به طور مستقیم با کشاورزان ارتباط برقرار و به آن ها کمک می شود تا سفارشات را برای محصولات مورد نیاز ارائه دهند. پیش از این، کشاورزان هیچ جایگزینی نداشتند و باید منتظر می شدند تا عمده فروشان کالای آن ها را خریداری کنند و یا برای فروش به بازار می رفتند. درحالی که با رشد تجارت الکترونیک، فرصت های جدید برای مردم محلی و دولت فراهم شده است.

همچنین، تجارت الکترونیک مزایایی را برای مصرف کنندگان و فروشندگان فراهم می کند. که از آن جمله می توان به کاهش واسطه ها و ایجاد مدیریت مسیر زنجیره تامین اشاره کرد؛ به طوری که باعث می شود تا محصول با قیمت پایین تری به دست مصرف کنندگان برسد. در حالی که از سوی دیگر برای فروشندگان، امکان فروش مرزی را به همراه می آورد، که این به نوبه خود موجب صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شود.

تجارت الکترونیک دارای مزیت اجتماعی است و سطح توسعه کل تجارت کشاورزی ، درآمد و سطح زندگی کشاورزان را بهبود می بخشد. از سوی دیگر، کمک می کند تا مدیریت غیر متمرکز تولید محصولات کشاورزی با بازار بزرگ و سیستم در گردش ادغام شود. علاوه بر این، از طریق پلت فرم، بازار داخلی تقویت و در عین حال می توان به بازارهای جهانی دست پیدا کرد.



ترجمه: فرحناز سپهری


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید