Iranian Agriculture News Agency

90 درصد مشکل کمبود سبزیجات در روسیه بر طرف می‌شود/ ساخت 50 مجموعه گلخانه‌ای با وسعت 650 هکتار در سال 2017

"در صورتی که تولید سبزیجات گلخانه‌ای در کشور با همین میزان رشد کند، 90 درصد مشکل کمبود سبزیجات در بازار روسیه، طی دو تا سه سال برطرف می‌شود." این بیانیه‌ای بود که توسط وزیر کشاورزی روسیه، الکساندر تاکاچف، در نشست "مجتمع‌های گلخانه‌ای روسیه" مطرح شد.

90 درصد مشکل کمبود سبزیجات در روسیه بر طرف می‌شود/ ساخت 50 مجموعه گلخانه‌ای با وسعت 650 هکتار در سال 2017


"در صورتی که تولید سبزیجات گلخانه ای در کشور با همین میزان رشد کند، 90 درصد مشکل کمبود سبزیجات در بازار روسیه، طی 2-3 سال برطرف می شود ." این بیانیه ای بود که توسط وزیر کشاورزی روسیه، الکساندر تاکاچف، در نشست "مجتمع های گلخانه ای روسیه" مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از " agroinfo " ، وی گفت: " ما هرگز دراین مورد رویایی فکر نکرده ایم، چرا که ما طی 5-10 سال پیش سالانه حدود 2 میلیون تن واردات داشته ایم." - سرپرست وزارت کشاورزی در مصاحبه با کانال تلویزیونی" Russia 24 " افزود: " کل صنعت از جمله کارخانه ها برای تولید سبزیجات - خیار، گوجه فرنگی، سالاد (سبزیجات سالاد) و غیره ایجاد شده و این یک تولید کاملا تکنولوژیکی از نوع فشرده است. "

این درحالی است که تا به امروز، کسری سبزیجات گلخانه ای روسیه، یک میلیون تن تخمین زده شده است.


الکساندر تاکاچف گفت: "من اطمینان دارم که در آینده نزدیک، واردات کمی داشته باشیم و آن هم در خارج از فصل اتفاق می افتد."

به گفته وی، تولید سالانه سبزیجات گلخانه ای در کشور در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش یافته و به 700 هزار تن رسیده که شامل رشد محصولات همچون خیار با 15 درصد و گوجه فرنگی با 25 درصد بوده است.


وزیر همچنین یادآور شد:" امسال کشاورزان داخلی، وام های ترجیحی به ارزش 120 میلیارد روبل دریافت کرده اند و حدود 50 مجموعه گلخانه ای با وسعت 650 هکتار ساخته شده است و انتظار می رود که این امر به یک و نیم برابرشدن تولید کمک کند."

تاکاچف با اشاره به صادرات سبزیجات، گفت: "سبزیجات روسی در حال حاضر وارد بازار خارجی شده و من امیدوارم که این موقعیت، صادرات ما را قوی تر کند. این درحالی است که در سال گذشته صادرات سبزیجات 1.4 برابر و به 140 هزار تن رسیده است."


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید