Iranian Agriculture News Agency

بیش از 200 میلیارد دلار؛ سهم رشد بازار جهانی ماشین‌آلات کشاورزی/ پیش‌بینی بازار جهانی ماشین‌آلات کشاورزی برای دوره 2016 تا 2024

پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی ماشین‌آلات کشاورزی از سال 2016 تا سال 2022 شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای باشد و انتظار می‌رود که تا سال 2024، به‌دلیل استفاده از تکنولوژی در صنعت و بهبود شرایط اقتصادی و افزایش درآمد مزرعه این میزان به بیش از 200 میلیارد دلارآمریکا برسد.


به منظور آگاهی از چگونگی بازار جهانی ماشین آلات کشاورزی، گزارشی در این باره در دوره 2016 تا 2024 آورده شده است: پیش بینی می شود بازار جهانی ماشین آلات کشاورزی از سال 2016 تا سال 2022 شاهد رشد قابل ملاحظه ای باشد و انتظار می رود که تا سال 2024 ، به دلیل استفاده از تکنولوژی در صنعت و، بهبود شرایط اقتصادی و افزایش درآمد مزرعه این میزان به بیش از 200 میلیارد دلار امریکا برسد.


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از " Grand View Research "، این درحالی است که از جمله برنامه های کاربردی (اپلیکیشن ها) که در ماشین آلات کشاورزی استفاده می شوند ، در زمینه های عمل آوری خاک ، بارگیری، آبیاری، کشش و قدرت، کاشت، شیردوشی، تولید علوفه، کود، برداشت و کنترل آفات هستند.

همچنین ماشین آلات کشاورزی شامل تجهیزات بذرپاش و برداشت، تراکتورها و سایر تجهیزات سخت افزاری مانند میکسرها، آسیاب های بادی، پرس های پشم و خرد کننده ها هستند. در حالی که انتظار می رود که طی چند سال آینده تراکتورهای مزرعه در اولویت بخش تولیدی بازار قرار گیرند.

از سوی دیگر، به نظر می رسد تقاضای رو به رشد این بازار با افزایش سرمایه گذاری در زمینه ماشین آلات جدید کشاورزی به دلیل نرخ بهره کم و همچنین با افزایش هزینه های تحقیق و توسعه و اقتصاد ی مواجه باشد. علاوه بر این، یکی دیگر از عوامل که انتظار می رود به رشد سریع بازار کمک کند، افزایش سریع جمعیت جهانی است به طوری که که به افزایش تقاضا برای مواد غذایی و سایر محصولات مشابه منجر می شود.

در عین حال، دولت ها با اختصاص یارانه برای کشاورزان به منظور سرمایه گذاری در تجهیزات کارآمدتر، در این بازار نقش دارند. همچنین انتظار می رود که افزایش تقاضا برای مواد غذایی در سطح جهانی طی هفت سال آینده تاثیر مثبتی بر بازار داشته باشد.

باید اشاره کرد، فناوری های جدید نیز روی تحرک بازار در طول دوره پیش بینی شده تاثیر گذار است. از سویی، هدف کشاورزان در سراسر جهان افزایش تولیدات کشاورزی با کاشت محصولات بیشتر است اما کاشت دستی دارای معایبی است که می توان به عدم وجود یکنواختی و خستگی تولیدکنندگان اشاره کرد.

درحالی که با فرایند مکانیزاسیون کاشت می توان بر این موارد غلبه کرد .همچنین اتوماسیون به استفاده از مقادیر مناسب کود کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که دانه ها به درستی جوانه می زنند.

اما از نکات قابل توجه، می توان به افزایش چشمگیر هزینه های مواد خام مورد استفاده در تولید ماشین آلات کشاورزی از جمله لاستیک، آهن و فولاد در طول چند سال گذشته اشاره کرد. به طوری که تولید کنندگان و فروشندگان نسبت به افزایش قیمت های مواد خام نگران هستند و از سویی تحت فشار رقبای متعدد در بازار قرار دارند به طوری که مجبورند محصولاتی را تولید کنند که نه تنها کارامد، بلکه مقرون به صرفه هم نیستند.

از سوی دیگر، این بازار فرصت های نوآوری را برای تولیدکنندگان در زمینه تحقیق و توسعه تکنیک های جدید کشاورزی مانند کشاورزی دقیق، فراهم می کند، به طوری که بتوان بر چالش های افزایش شهرنشینی و کاهش زمین های کشاورزی غلبه کرد و در نتیجه با افزایش تقاضا برای تجهیزات پیشرفته کشاورزی ، انمتظار می رود بازار ماشین الات کشاورزی طی این دوره با رشد همراه باشد.

بازار ماشین آلات کشاورزی بر اساس نوع محصول به بخش های مربوط به علوفه، برداشت، کود و کاشت، تراکتورهای مزرعه، ابزار شخم زنی و عمل آوری، سایر انواع ماشین آلات کشاورزی و قطعات و لوازم جانبی تقسیم می شوند. در حالی که با توجه به تقاضای بالا برای بخش تراکتور کشاورزی و همچنین بخش ماشین آلات برداشت، انتظار می رود رشد این بخش در طول دوره پیش بینی شده ، روی دهد.

همچنین انتظار می رود که آمریکای شمالی سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد، و با فاصله ای نزدیک و به دنبال آن اروپا قرار دارد. که این امر به دلیل وجود سیستم های مکانیزاسیون گسترده ای است که در منطقه وجود دارد، از سویی انتظار می رود که بازار مربوط به بخش های مربوط به ماشین آلات کاشت و کود، ماشین آلات شخم زنی و عمل آوری، نیز با سرعت متوسط ​​گسترش یابد.

این درحالی است که پیش بینی می شود که بازار منطقه آسیا و اقیانوسیه، در هشت سال آینده به سرعت رشد کند و این رشد به دلیل افزایش جمعیت در کشورهایی مانند هند و چین است که بیشتر افراد به کشاورزی وابسته هستند و معیشت شان از این راه تامین می شود.

همچنین سایر کشورها هم به طور مشابه بر روش های مختلف برای افزایش بهره وری مواد غذایی برای رفع نیازهای جمعیت رو به رشد متمرکز هستند و از سویی، در این منطقه تقاضا برای ماشین آلات برداشت بیشتر است.

گفتنی است، فضای بازار جهانی ماشین آلات کشاورزی به شدت تقسیم شده و شمار زیادی از شرکت ها از آن سود می برند. به طوری که می توان به برخی از بازیکنان کلیدی بازار همچون: Same Deutz-Fahr Deutschland Gmbh ؛ Mahindra and Mahindra Ltd. ؛ Kubota Tractor Corp. ؛ Kverneland Group ، Iseki & Co. Ltd. ، Kuhn Group ؛ CNH Industrial NV ؛ Escorts Group ؛ Claas KGaA mbH ؛ Deere and Company ؛ AGCO Corp و Tractors and Farm Equipment Ltd اشاره کرد.


ترجمه: فرحناز سپهری


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید