Iranian Agriculture News Agency

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی به ایانا خبر داد:

پرداخت 500 میلیارد تومان از خسارت‌های سال زراعی گذشته/ بیمه ارزان با قیمت پایه کلید خورد/ پرداخت چهار میلیارد تومان غرامت به کشاورزان زلزله‌زده

با حمایت‌های سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه کشور تاکنون رقم 500 میلیارد تومان از خسارت‌های مربوط به کشاورزانی که محصولشان را بیمه کرده بودند، پرداخت شد.

پرداخت 500 میلیارد تومان از خسارت‌های سال زراعی گذشته/ بیمه ارزان با قیمت پایه کلید خورد/ پرداخت چهار میلیارد تومان غرامت به کشاورزان زلزله‌زده

با حمایت‌های سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه کشور تاکنون رقم 500 میلیارد تومان از خسارت‌های مربوط به کشاورزانی که محصول شان را بیمه کرده بودند، پرداخت شده است.

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره وضعیت خسارت‌های سال جاری گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مبلغ 500 میلیارد تومان بابت بدهی‌های معوقه صندوق بیمه محصولات کشاورزی دریافت و به خسارت‌دیدگان پرداخت شد و بدین‌ترتیب کل خسارت سال گذشته پوشش داده شد.

محمدابراهیم حسن‌نژاد افزود: پرداخت خسارت‌های مربوط به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان امسال به‌صورت ویژه بود، به‌گونه‌ای که تا مهرماه سال جاری 120 میلیارد تومان خسارت به مرغداران پرداخت شد.

وی بیان کرد: از آنجا که پرداخت غرامت به خسارت‌دیدگان در سال‌های اخیر با تأخیر روبه‌رو بوده است، بیمه سال آینده بهره‌برداران بخش کشاورزی را بدون پرداخت حق بیمه از سوی کشاورزان صادر کردیم تا طلب آن‌ها از این طریق تهاتر شود.

حسن‌نژاد ادامه داد: ما به‌عنوان شرکت صندوق بیمه از محل حق بیمه‌ها خسارت‌های مربوطه را پرداخت می‌کنیم و از آنجا که 70 درصد حق بیمه از سوی دولت و 30 درصد از سوی کشاورزان پرداخت می‌شود، بدین‌ترتیب هنوز از محل دولت مبلغی به این صندوق پرداخت نشده است.

وی عنوان کرد: دولت دارای مشکلات اعتباری است، به‌گونه‌ای که به‌تازگی توانسته است پول گندمکاران را تسویه کند؛ بنابراین صندوق بیمه نیز تلاش می‌کند تا بدین‌ترتیب شرمنده کشاورزان نشده و حق بیمه‌ای را بابت سال آینده از آن‌ها دریافت نکند.


صدور بیمه‌نامه برای بیش از 19 میلیون قطعه طیور تاکنون

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی یادآور شد: در سال جاری بخشی از غرامت‌های مربوط به محصول کلزا پرداخت شده و خسارت‌های مربوط به آنفلوآنزا نیز تاکنون به مرغداران آسیب‌دیده پرداخت شده است.

حسن‌نژاد تأکید کرد: صدور بیمه‌نامه‌هایی که قرار است از طریق تهاتر اعمال شود، در حوزه زراعت حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار بوده که پیش‌بینی می‌شود روزانه 50 هزار هکتار اضافه شود و به چهار میلیون هکتار برسد.

وی خاطرنشان ساخت: در حوزه باغبانی نیز برای 27 هزار هکتار باغ بیمه‌نامه صادر شده که پیش‌بینی می‌شود به 500 هزار هکتار برسد.

حسن‌نژاد اضافه کرد: بیمه در حوزه دام و طیور متفاوت بوده و همزمان با پرداخت حق بیمه از سوی مرغداران انجام می‌شود که در این زمینه نیز تاکنون برای بیش از 19 میلیون قطعه بیمه‌نامه صادر شده است.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید


از بین رفتن کل محصولات کشاورزی با بیمه ارزان پا به عرصه گذاشت

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی از ایجاد بیمه جدید با قیمت پایه برای کشاورزان کم‌بضاعت خبر داد و اظهار کرد: این بیمه در زمانی پرداخت غرامت می‌کند که کل محصول کشاورزان از بین برود و در مقابل بهای کمی بابت حق بیمه از بهره‌برداران دریافت می‌شود.

به گفته حسن‌نژاد، برای کاهش محصول، بیمه پایه نمی‌تواند مبلغی را به بهره‌برداران پرداخت کند و تنها در زمان از بین رفتن کل محصول غرامت پرداخت می‌کند.

وی در پایان درباره خسارت‌های پرداخت‌شده به زلزله‌زدگان کرمانشاه و شهرستان‌های اطراف گفت: در هشت شعبه استان کرمانشاه، بیمه‌گذار صندوق بیمه محصولات کشاورزی وجود دارد که تاکنون حدود چهار میلیارد تومان خسارت به این بهره‌برداران پرداخت شده است./

M-960925-01


عکس: زمرد انیسی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید