Iranian Agriculture News Agency

دبیر یازدهمین همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی در مشهد اعلام کرد:

مشارکت 80 درصدی بخش خصوصی در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی/ دریافت 280 طرح و الگوی موفق پیشنهادی از دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی

در یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی، بیش از 80 درصد مشارکت‌کنندگان از بخش خصوصی هستند و بیش از 50 درصد رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها در این همایش حضور یافتند.

مشارکت 80 درصدی بخش خصوصی در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی/ دریافت 280 طرح و الگوی موفق پیشنهادی از دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی

در یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی، بیش از 80 درصد مشارکت‌کنندگان از بخش خصوصی هستند و بیش از 50 درصد رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها در این همایش حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به مشهد، دبیر یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: به واسطه نامگذاری مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، مکان برگزاری این همایش با نظر شورای سیاستگزاری، مشهد انتخاب شد.

پیمان فلسفی با اشاره به اینکه "امانت‌داری در فرهنگ و مدیریت جهادی زیربنای اقتصاد مقاومتی است" به‌عنوان شعار همایش انتخاب شد، افزود: در این همایش شش کمیته علمی، کمیته بررسی الگوها و طرح‌های موفق، کمیته فرهنگی و هنری، کمیته اطلاع‌رسانی تبلیغات و نمایشگاه، کمیته آموزش و کمیته پشتیبانی و اجرایی فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، در بخش الگوهای موفق جهادی، 280 طرح و الگوی موفق پیشنهادی از دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی و در بخش فرهنگی و هنری، 120 اثر در قالب عکس، پوستر و فیلم مستند دریافت شده است.

دبیر یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی بیان کرد: در بخش جشنواره و نمایشگاه، نمایندگان دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف حضور یافتند و غرفه‌های متعددی در نمایشگاه این جشنواره مستقر شد. همچنین در بخش آموزش، دوره‌های آموزشی ویژه فرهنگ و مدیریت جهادی برای 10 هزار نفر از نیروهای تازه استخدام سراسر کشور برگزار شد.

فلسفی تأکید کرد: 18 نفر از رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها معادل بیش از 50 درصد آمار کل کشور و تمامی نمایندگان ولی فقیه در سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها در این همایش حضور دارند.

به گفته وی، 80 درصد شرکت‌کنندگان این همایش بخش خصوصی هستند. همچنین در این همایش مقاله‌ای ارائه نمی‌شود، اما نشست‌های تخصصی متعددی برگزار خواهد شد.

فلسفی در پایان اظهار کرد: از 280 الگویی که به دبیرخانه این همایش ارائه شده، 180 الگو به این همایش راه پیدا کرد و از میان این تعداد 10 الگو در این همایش ارائه می‌شود.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید


رونمایی از دانش‌نامه سند فرهنگی و مدیریت جهادی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این همایش گفت: ریشه فرهنگ و مدیریت جهادی در وحی حضرت حق‌تعالی است که در قرآن و آیات متعدد خدا سخن به میان آمده است و به بندگان رهنمود داده شده که بتوانند از داده‌های الهی با استفاده از استعدادهای طبیعی و فرهنگی در زندگی استفاده کنند.

حسن عالمی افزود: با یک نگاه اجمالی می‌توان از نهج‌البلاغه با عنوان‌های نهج‌الانسانیه یا نهج‌الحکومه یاد کرد که انسان چگونه زندگی کند و حکومت را چگونه اداره کند.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین در دوره پنج ساله حکومتش، حکومتی الهی را بین بندگان اجرا کرد، عنوان کرد: در بسیاری موارد درباره اداره حکومت و مدیریت و فرهنگ جهادی در نهج‌البلاغه سخن به میان آمده است و امانت‌داری یکی از شاخصه‌های مهم مدیریت و فرهنگ جهادی است.

به گفته نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، مسئله امانت‌داری حوزه گسترده‌ای دارد و هدر دادن نیروهای انسانی، طبیعی و یافته‌های علمی در جهتی غیر از مدیریت و فرهنگ جهادی است.

عالمی تأکید کرد: استعدادهایی که خدا برای حکومت به انسان داده، استفاده کردن از یک فریضه انسانی است، به‌طوری که حضرت علی (ع) فرمودند: "این اندیشه و تفکر که با جمع کردن مال انسان می‌تواند زندگی خوبی برای خود رقم بزند، غلط است."

وی با بیان اینکه امانت‌داری کلید رزق است، خاطرنشان ساخت: امانت‌داری منجر به فراوانی رزق می‌شود و خیانت در امانت نتیجه‌ای جز فقر نخواهد داشت./

H-960922-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید