Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیأت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

امکان تکرار سرنوشت صنایع نساجی برای تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی/ تولیدکننده ژن خوب ندارد

نمایندگان بخش خصوصی تولیدکنندگان ادوات و ماشین‌های کشاورزی، معتقدند که اگر برای این صنعت فکری اساسی نشود، بدون شک به سرنوشت صنایع نساجی دچار خواهد شد.

امکان تکرار سرنوشت صنایع نساجی برای تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی/ تولیدکننده ژن خوب ندارد

نمایندگان بخش خصوصی تولیدکنندگان ادوات و ماشین‌های کشاورزی، معتقدند که اگر برای این صنعت فکری اساسی نشود، بدون شک به سرنوشت صنایع نساجی دچار خواهد شد.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی (اتماک)، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: با این روند باید منتظر بود که سرنوشت تولیدکنندگان ماشین‌های کشاورزی به سرنوشت صنایع نساجی دچار شود. دولت اگر به‌طور جدی فکری به حال این صنف نکند در سال‌های آینده باید هزینه‌های بیشتری دهد تا در این صنعت اعتمادسازی مجدد ایجاد شود.

حمیدرضا نامی با اشاره به اینکه هیچ تضمینی برای آتیه صنعت ساخت ماشین‌های کشاورزی وجود ندارد، افزود: این صنف برخلاف دیگر اصناف، فاصله‌ای با تکنولوژی روز جهانی نداشته و تنها نیازمند یک نگاه محبت‌آمیزتر از طرف دولت است. اینکه دائما هر رکنی از دولت مثل بیمه، دارایی، استاندارد، گمرک، صنایع، وزارتخانه‌ها و غیره می‌خواهند آن را مشمول هزینه‌های اجباری کنند، درست نیست. به عبارتی رفتارها نه مدبرانه است و نه امیدبخش. حتی در برخی موضوعات مانند امور مالیاتی، مواردی که ریشه قانونی نداشته و با سلایق افراد تغییر می‌کند، بر این صنعت اعمال شده و سرمایه‌گذاران را روز به روز با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌سازد.

به گفته وی، معمولاً بخش تولید سودهای آنچنانی نمی‌گیرد و به‌ویژه صنعت ساخت ماشین‌های کشاورزی سود پایین‌تری نسبت به دیگر صنایع داشته و دارای ژن خوب نیست! در حالی که خودرو که هم‌اکنون به‌عنوان سنبل تولید بی‌کیفیت شناخته می‌شود، روند قیمتی رو به بالا داشته و همه کمک می‌کنند که زمین نخورد؛ بنابراین وقتی دولت به پراید سوبسید می‌دهد، اما به تراکتور نمی‌دهد، یعنی به صورت غیرمستقیم این پیام را القا می‌کند که راننده تراکتور، پراید بخرد و به جای تولید، مسافرکشی کند.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

نامی، روح قانون انتزاع را مطلوب و سالم دانست و عنوان کرد: اگر قانون انتزاع درست اجرا می‌شد، شاید بسیاری از مشکلات از بین می‌رفت، اما متأسفانه این قانون دچار دوگانگی شد و صنعت ساخت ماشین‌آلات کشاورزی نیز مانند فرزند بلاتکلیفی است که میان تصمیمات متفاوت پدر و مادر گرفتار شده و در نهایت هم هیچ کدام، کاری برایش انجام نمی‌دهند. این سردرگمی بین وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، تولیدکنندگان را سردرگم کرده است.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، تاکید کرد: این در حالی است که بزرگ‌ترین رکن بهره‌وری در کشاورزی، ماشین‌آلات و تجهیزات آن است و کاهش مصرف آب، بالا بردن راندمان و کاهش ضایعات را در پی دارد؛ بنابراین اگرچه کشاورز مهم است، اما او بدون ماشین‌آلات نمی‌تواند کاری از پیش ببرد./

V-960920-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید