Iranian Agriculture News Agency

در گامی مشترک با وزارت جهاد کشاورزی

فائو روز جهانی خاک 2017 را در ایران گرامی داشت/ حفاظت از کره زمین با مراقبت از خاک آغاز می‌شود

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گامی مشترک با وزارت جهاد کشاورزی اقدام به برگزاری مراسم روز جهانی خاک 2017 در تهران نمود تا از این طریق بر اهمیت شعار «حفاظت از کره زمین با مراقبت از خاک آغاز می‌شود» برای ذینفعان ایرانی تأکید کند.



سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گامی مشترک با وزارت جهاد کشاورزی اقدام به برگزاری مراسم روز جهانی خاک 2017 در تهران کرد تا از این طریق بر اهمیت شعار «حفاظت از کره زمین با مراقبت از خاک آغاز می‌شود» برای ذی نفعان ایرانی تأکید کند.


به گزارش ایانا از دفتر نمایندگی فائو در ایران، رائو ماتا، نماینده موقت این سازمان در ایران، طی سخنانی در این مراسم که با حضور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاروزی، و عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و نیز سفراء و نمایندگان کشورهای خارجی، همراه اظهار کرد: خاک نقشی بنیادین در کاهش تأثیر تغییرات اقلیمی، مراقبت از منابع آب و نیز حفاظت از تنوع زیستی دارد.

وی در ادامه افزود: «خوشبختانه، آگاهی جامعه بین‌المللی درباره تهدیدات مرتبط با خاک و نیز چالش‌های پیش روی بشریت در حال افزایش است. بزرگ ترین نشانه این امر نیز اقدامی است که فائو در تأسیس برنامه مشارکت جهانی خاک ایفا کرده است.»

ماتا تأکید کرد دستورالعمل‌های داوطلبانه فائو برای مدیریت پایدار خاک که سال گذشته در کنفرانس این سازمان تصویب شد، چارچوبی برای مدیریت پایدار و بهبودیافته خاک در تمام کشورها شامل ایران ارائه می‌کند.

نماینده موقت فائو در بخش پایانی سخنانش اعلام کرد که جلوگیری از آلودگی خاک بهترین روش برای تضمین امنیت غذایی و بهداشت خاک به عنوان منبع اصلی زندگی نسل‌های آتی محسوب می‌شود.

فائو هر ساله و در اقصی‌نقاط جهان به منظور تأکید بر اهمیت خاک سالم و نیز مدیریت پایدار منابع خاک اقدام به برگزاری روز جهانی خاک در 5 دسامبر (14 آذر) با همکاری ذی نفعان و شرکای ملی خود می‌کند.

کنفرانس فائو در ژوئن سال 2013 با اکثریت آراء 5 دسامبر را روز جهانی غذا نامگذاری کرد و خواستار تصویب رسمی این امر در شصت‌وهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل شد. مجمع عمومی سازمان نیز در دسامبر 2013، روز 5 دسامبر 2014 را به عنوان اولین روز جهانی خاک نامگذاری کرد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید