Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

تغذیه سفره‌های آبی استان ضروری است

آب یکی از شاخص‌های مهم در توسعه کشاورزی بوده و به همین دلیل تغذیه سفره‌های آبی استان ضروری است.

تغذیه سفره‌های آبی استان ضروری است

آب یکی از شاخص‌های مهم در توسعه کشاورزی بوده و به همین دلیل تغذیه سفره‌های آبی استان ضروری است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان در بازدید از طرح های کشاورزی شهرستان حاجی‌آباد گفت: تقویت سفره‌های زیرزمینی با هدف تأمین آب چاه‌های کشاورزی در اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد و باید با مطالعه و بررسی کارشناسانه، طرح آبخیزداری در این شهرستان اجرا شود.

علی باقرزاده با بیان اینکه شهرستان حاجی‌آباد از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در استان است، افزود: در بازدیدی که از گلخانه‌های گوجه‌فرنگی داشتیم یکی از مهم‌ترین نیازهای گلخانه‌داران این منطقه ایجاد تشکل با هدف تأمین ارزان‌تر نهاده‌های کشاورزی و همچنین صادرات محصولات کشاورزی است. علاوه بر این مزایا ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم از دیگر مزیت‌های تشکل‌های بخش کشاورزی است.

وی تأکید کرد: رفع موانع تولید، کمک به سنددار کردن زمین‌های کشاورزان و رفع مشکلات دریافت تسهیلات، از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برای حمایت از بهره‌برداران کشاورزی به‌ویژه فعالان کشاورزی شهرستان حاجی‌آباد است.

باقرزاده اجرای سیستم آبیاری نوین در مزارع کلزا وگندم در منطقه حاجی‌آباد را یک موفقیت بزرگ برشمرد و ادامه داد: در بازدیدی که از مزارع کلزا و گندم در روستای شمیل داشتیم بهره‌برداران از مدیریت مصرف آب و افزایش عملکرد راضی بودند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در پایان اظهار کرد: هرمزگان در اجرای طرح سیستم آبیاری نوین در مزارع و باغ‌ها در کشور پیشرو است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید