Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر خبر داد:

پیش‌بینی تولید 1500 تن شکر سرخ در بابلسر/ کارگاه‌های شکر سرخ تحت پوشش صنایع کشاورزی باشند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر از پیش‌بینی تولید یک‌هزار و 500 تن شکر سرخ در این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی تولید 1500 تن شکر سرخ در بابلسر/ کارگاه‌های شکر سرخ تحت پوشش صنایع کشاورزی باشند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر از پیش‌بینی تولید یک‌هزار و 500 تن شکر سرخ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسن رزاقی با اشاره به آغاز برداشت نیشکر در شهرستان بابلسر، گفت: امسال 160 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیر کشت نیشکر رفت.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و 500 تن شکر سرخ در این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر افزود: از صدها سال پیش تاکنون کشت نیشکر در شمال ایران و سواحل دریای مازندران به‌ویژه در قسمت جنوب شرقی بابلسر و منطقه بهنمیر متداول بوده و افراد این منطقه به تهیه شکر قرمز به عنوان یک محصول طبیعی مشغول هستند.

رزاقی عنوان کرد: نیشکر یکی از محصولات تولیدی بخش کشاورزی مازندران است که محصول آن به‌عنوان شکر قرمز طرفداران زیادی دارد.

وی با بیان اینکه نیشکر از بهترین منابع انرژی به حساب می‌آید و کربوهیدرات موجود در آن برای انرژی بخشیدن به بدن کمک می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر 17 کارگاه استحصال شکر سرخ در بهنمیر مشغول فعالیت است که با توجه به توسعه فعالیت این کارگاه‌ها، مقدارزیادی نیشکر از منطقه جنوب برای عمل آوری و استحصال شکر به این منطقه وارد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه ساماندهی و حل مشکلات این کارگاه‌ها برای رونق اقتصادی منطقه مهم است، تأکید کرد: در حال حاضر این کارگاه‌ها زیر نظر صنف قنادان قرار دارند، اما خواستار قرار گرفتن در زیرمجموعه صنایع کشاورزی هستند تا پیگیری‌های لازم از طرف جهاد کشاورزی این شهرستان و استان در این زمینه صورت گیرد.

رزاقی یادآور شد: تفاله نیشکر یا باگاس پس از عصاره‌گیری شربت نیشکر از چرخه تولید شکر خارج می‌شود و در حال حاضر این تفاله به‌عنوان خوراک دام و کود مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه تفاله نیشکر در صورت عمل‌آوری می‌تواند در موارد بیشتری مورد استفاده قرار گیرد، اظهار کرد: ازجمله موارد کاربرد آن تبدیل به خمیر کاغذ، تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی به جای ظروف پلاستیکی، خوراک دام، اتانول و فورفورال (مصرف پزشکی و داروسازی) است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید