Iranian Agriculture News Agency

تاکید ایران و صربستان بر تعمیق همکاری های کشاورزی




رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و قائم مقام وزیر کشاورزی صربستان طی نشستی در بلگراد با تاکید بر تعمیق همکاری های کشاورزی بین دو کشور، در مورد چگونگی این همکاری ها گفت و گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، 'مجتبی خسرو تاج' که در سفری یک روزه در صربستان بسر می برد؛ در ملاقات با 'بوگدان ایگیچ' تولیدات کشاورزی ایران را بسیار باکیفیت و در عین حال ارزان خواند و اعلام کرد که کشورهای زیادی علاقه مند به خرید محصولات کشاورزی ایران هستند و ابراز امیدواری کرد مردم صربستان نیز بتوانند از محصولات سالم ایران استفاده کنند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در این دیدار با اشاره به پرورش ماهی و آبزیان در کشور اظهار داشت: دو کشور می توانند در این زمینه همکاری خوبی داشته باشند.
بوگدان ایگیچ نیز در این نشست با اشاره به سفر اخیر خود به ایران اعلام کرد که صربستان علاقه مند به واردات مرکبات و سایر محصولات باغی از ایران است و به زودی این کشور به یکی از خریداران میوه ایران تبدیل خواهد شد.
ایگیچ تنوع و کیفیت تولیدات کشاورزی ایران را فوق العاده خواند و گفت که دو کشور می‌توانند در حوزه کشاورزی همکاری‌های خود را توسعه بخشند.
قائم مقام وزارت کشاورزی صربستان همچنین خواستار همکاری های علمی، انجام پژوهش های مشترک و تبادل استاد و دانشجو در حوزه کشاورزی شد و آمادگی کشورش را برای انتقال دانش به کشورمان اعلام کرد.
وی با اشاره به دانش فنی و صنعتی موجود در صربستان در زمینه تولید ماشین آلات کشاورزی اظهار داشت: ایران و صربستان می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود در زمینه تولید ماشین آلات کشاورزی، همکاری مشترک داشت باشند و کشورش آمادگی دارد در این زمینه گام های لازم را برای آغاز این نوع همکاری ها بردارد.
وی با اشاره به تسهیلات اعطایی دولت صربستان به سرمایه‌گذاران خارجی، از سرمایه‌گذاران ایرانی دعوت کرد که در صربستان سرمایه‌گذاری کنند.
دانه های روغنی، سیب و سبزیجات عمده محصولات کشاورزی صربستان را تشکیل می‌دهد و تولیدات کشاورزی صربستان به بیش از 50 کشور جهان صادر می‌شود.
این کشور همچنین یکی از صادرکنندگان گوشت و فرآورده های گوشتی در اروپا محسوب می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید