Iranian Agriculture News Agency

برای ایجاد مهارت‌های گزارشگری در بخش کشاورزی

روزنامه‌نگاران نیجریه‌ای در زمینه گزارشگری کشاورزی آموزش دیدند/ تغییر دید شرکت‌کنندگان از استفاده داده‌ها به جای تکیه کردن بر شنیده‌ها

مرکز روزنامه‌نگاری تحقیقات نیجریه (PTCIJ) یک دوره متمرکز آموزشی سه روزه برای گزارش‌دهی کشاورزی برای روزنامه‌نگاران نیجریه برگزار کرده است.


مرکز روزنامه نگاری تحقیقاتی ( PTCIJ )(1) نیجریه یک دوره متمرکز آموزشی سه روزه برای گزارش دهی کشاورزی برای روزنامه نگاران نیجریه برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) از " The Premium Times, Nigeria " ، این دوره آموزشی در حالی پنجشنبه (30 نوامبر 2017) به کار خود پایان داد که توسط Notore Chemicals Industries Limited (2) پشتیبانی شد.

در این دوره بیش از 40 روزنامه نگار از سراسر کشور حضور داشتند و 9 تسهیلگر، آموزش شرکت کنندگان را در زمینه درک بخش کشاورزی و چگونگی دستیابی به گزارش های بهتر کشاورزی برعهده داشتند.

روزنامه نگاران در موضوعات مختلف مربوط به گزارش کشاورزی، از جمله رویه های روزنامه نگاری ، پاسخگویی رسانه ها، مصاحبه های تحقیقاتی، تولید ایده های داستانی، جمع آوری داده ها، آمار برای روزنامه نگاران، مهارت های نوشتن و ویرایش، اخلاق ارتباطی؛ و رسانه ها و روند کشاورزی آموزش دیدند.

جاشوا اولوفمی، مدیر برنامه PTCIJ ، گفت :" این آموزش ها برای ایجاد ظرفیت روزنامه نگاران به منظور گزارش دهی کشاورزی انجام شده است. به طوری که اتاق های خبر در سراسر کشور مهارت ها و توانایی لازم را به طور کامل برای گزارش دهی بخش کشاورزی داشته باشند."

وی از تامین کنندگان برنامه آموزشی و Notore Chemical Industries Plc ، برای حمایت از بهبود بخش کشاورزی از طریق ایجاد ظرفیت های مؤثر قدردانی کرد.

Dapo Olorunyomi ، مدیر اجرایی PTCIJ گفت: "شرکت کنندگان در این دوره از دانش متخصصان با تجربه برخوردار شده اند؛ به طوری که از مهارت ها برای استفاده از داده ها برای بیان کردن و برقراری ارتباط موثر استفاده می کنند."

شرکت کنندگان معتقد بودند، این آموزش فرصتی برای یادگیری مهارت های جدید در گزارش کشاورزی فراهم کرده است.

Blaize Itodo ، عکاس، گفت: "روزنامه نگاری برای من پیش از این دوره آموزشی، تنها دیدن یک چیزی و بیان کردن آن بود. اما در این دوره آموزشی مفهوم و چشم انداز من تغییر یافته و من یاد گرفته ام که برای یافتن حقیقت به جای تنها تکیه کردن بر شنیده ها، به دنبال استفاده از داده ها باشم."

Gbenga Ogundare از Report Abuse, Africa گفت: " PTCIJ راه حل ها برای بحران در روزنامه نگاری همچون گزارش های کم در بخش کشاورزی ، ارائه کرده است. من معتقدم که آموزش روزنامه نگاران درک آن ها را عمیق تر می کند و چگونگی ارائه گزارش ها و جنبه های تحت پوشش در گزارش را بهبود می دهد. "


اوگ یودگبونام، یکی دیگر از شرکت کنندگان از
) Unizik FM ایستگاه رادیویی)، گفت: "این آموزش ها به بینش روزنامه نگاری نه تنها روزنامه نگاری کشاورزی بلکه روزنامه نگاری عمومی کمک می کند . همچنین از PTCIJ به خاطر برگزاری چنین برنامه ای، بسیار سپاسگزارم."

به گزارش ایانا، تولید ناخالص داخلی نیجریه ۲۹۴٫۸ میلیارد دلار است. ۵۰ میلیون نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند که ۷۰ درصد آن ها در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Premium Times Centre for InvestigativeJournalism : PTCIJ

2- Notore Chemical Industries Ltd. سال 2005 تاسیس شد و در زمینه تولید و فروش کود فعالیت دارد و در Onne نیجریه واقع است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید