Iranian Agriculture News Agency

وزارت کشور یمن بیانیه داد

کشته شدن "علی عبدالله صالح" تایید شد


یکی از رهبران حزب کنگره مردمی یمن گفت: "صالح در جنوب صنعا هنگامی که در حال حرکت به سوی منطقه سنحان بود، افراد مسلح حوثی‌، خودروی او را متوقف و وی را تیرباران کردند." این در حالی است که العربیه به نقل از یه مسئول در حزب کنگره مردمی اعلام کرد که صالح توسط یک تک‌تیرانداز از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفته است.




به گزارش فرارو، العالم به نقل از منابع نظامی بلندپایه در صنعا نوشت: علی عبدالله صالح در حین فرار به سوی مأرب کشته شد.

پیش‌تر، خبرگزاری رویترز مدعی شد که حوثی‌ها منزل صالح در صنعا را منفجر کردند. در همین حال شبکه سعودی العربیه می‌گوید خبری از سرنوشت او ندارد.

اسامه ساری از روزنامه‌نگاران یمنی نیز می‌گوید، علی عبدالله صالح به هنگام فرار از صنعاء‌به سوی استان مأرب، در نقطه امنیتی خولان الطیال کشته شده است.

به گفته این روزنامه‌نگار یمنی، او با علی محسن الاحمر (از نظامیان وابسته به دولت مستعفی و عربستان) قرار قبلی برای فراری دادن او به استان مأرب داشته تا از آنجا به امارات منتقل شود.

رویترز و برخی منابع خبری نیز می‌گویند منزل او در درگیری‌های امروز صنعاء دچار حریق شده است.
به گزارش فرارو در تازه ترین واکنش‌ها به خبر مرگ علی عبدالله صالح، شبکه «الحدث» به نقل از یک مقام حزب «المؤتمر» (حزب صالح) ادعا کرد صالح حالش خوب است و او اکنون در حال هدایت نبرد [و درگیری با ارتش یمن در صنعا] است.
این مقام حزبی که نامش فاش نشد، همچنین گفته است که صالح در انفجار امروز که در منزلش روی داده آسیبی ندیده است. پیشتر و صبح امروز نیز منزل فرزند علی عبدالله صالح تحت کنترل نیروهای ارتش و امنیتی یمن درآمده بود.
الجزیره نیز به نقل از منابع رسانه‌ای نزدیک به صالح نوشت: حسین الحمیدی، رئیس محافظان شخصی صالح کشته شد.
تایید مرگ علی عبدالله صالح
سرانجام وزارت کشور دولت حوثی‌ها که در صنعا، پایتخت یمن مستقر است، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین این کشور کشته شده است. در این اطلاعیه آمده است: "علی عبدالله صالح و چند تن از همراهانش پس از آن کشته شدند که شبه نظامیان خود را به قتل مردم و راهزنی واداشتند و با کشورهای متجاوز همکاری کردند".
علی عبدالله صالح چگونه کشته شد؟
در همین حال لحظاتی پیش یکی از رهبران حزب کنگره مردمی یمن گفت: "صالح در جنوب صنعا هنگامی که در حال حرکت به سوی منطقه سنحان (سنحان منطقه تولد صالح است و او خویشاوندانی در آنجا دارد) بود، افراد مسلح حوثی‌، خودروی او را متوقف و وی را تیرباران کردند." این در حالی است که العربیه به نقل از یه مسئول در حزب کنگره مردمی اعلام کرد که صالح توسط یک تک‌تیرانداز از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفته است. این مسئول ضمن تایید خبر کشته شدن صالح از هواداران این حزب خواست که با شبه نظامیان حوثی مقابله کنند.

گفتنی است علی عبدالله صالح از پنج روز پیش همپیمانی خود را با حوثی‌ها به هم زد و در صنعا بین نیروهای وفادار به او و حوثی‌ها جنگ در گرفت. صالح گفت که اگر ائتلاف به رهبری عربستان سعودی حمله به اهداف غیرنظامی را متوقف کند، او آمادگی دارد "صفحه‌ای جدید" در روابط خود با عربستان بگشاید.
دیروز گزارش شد که نیروهای حوثی پس از چهار روز جنگ شهری در صنعا موفق شده‌اند نیروهای وفادار به صالح را از بخش‌های زیادی از شهر به عقب برانند و به اقامتگاه آقای صالح نزدیک شوند. همزمان نیز خبر رسیده که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت یمن که مورد حمایت عربستان است، به نیروهای وفادار به خود در مأرب دستور داده به سوی صنعا حرکت کنند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید