Iranian Agriculture News Agency

گشایش نماد معاملاتی «گندم 21» برای اوراق مرابحه فرابورس از امروز

بازار فرابورس امروز افت هفت واحدی شاخص در معاملات و گشایش نماد معاملاتی «گندم 21» برای اوراق مرابحه گندم را پشت سر گذاشت و بزودی شاهد ورود یک شرکت جدید بخش کشاورزی و دامپروری و نیز پذیره نویسی اوراق تامین مالی بخش خودرو خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در معاملات امروز 231 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 473 میلیارد ریال در بازارهای نه‌گانه فرابورس معامله شد، همچنین شاخص فرابورس (آیفکس) نیز پس از افت هفت واحدی در جایگاه یک هزار و 23 واحدی قرار گرفت.
معامله‌گران در تابلوهای مبادلاتی بازار پایه نیز بیش از 120 میلیون سهم را در 16 هزار و 103 نوبت دادوستدی دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بر 169 میلیارد ریال بالغ شد.
در میان تابلوهای مبادلاتی بازار پایه، نمادهای جهرم (پتروشیمی جهرم) و فالوم (آلومتک) به ترتیب بالاترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی را به دست آوردند.

ورود یک شرکت جدید بخش کشاورزی و دامپروری به فرابورس
با هدف توسعه بازار سرمایه و تسهیل تامین مالی پروژه های صنعتی قرار است یک شرکت جدید بخش کشاورزی بزودی وارد فرابورس شود.
بر این اساس، شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا) بزودی برای ورود به بازار سرمایه، معرفی می شود.
مراسم معارفه این شرکت قرار است سیزدهم آذرماه (دوشنبه) انجام شد.
مدیر توسعه بازار کارگزاری بورس بهگزین گفت: 16میلیون سهم این شرکت معادل 20 درصد، با نماد «زشگزا» در بازار دوم فرابورس عرضه می شود.

پذیره نویسی طرح های جدید در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس

در معاملات امروز، نماد معاملاتی «گندم 21» مربوط به اوراق مرابحه گندم با هدف آغاز معاملات ثانویه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس گشایش یافت.
همچنین قرار است پذیره نویسی یک شرکت دیگر نیز برای تامین مالی این شرکت از فردا (دوازدهم آذر) آغاز شود.
بر این اساس، تعداد یک میلیون اوراق مرابحه شرکت کرمان موتور از فردا به منظور تامین مالی سرمایه در گردش با قیمت اسمی هر ورقه یک میلیون ریال و با نرخ درآمد 17 درصد سالیانه تا سررسید در نماد «کرمان981» پذیره‌نویسی می‌شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید