Iranian Agriculture News Agency

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد:

مخالفت شورای نگهبان با انتشار نام متهمان جرائم اقتصادی



سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح الحاق یک تبصره به ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری (جلسات متهمان جرائم اقتصادی به صورت علنی برگزار و نام متهمان این جرائم در صورت تشخیص دادگاه منتشر شود) خلاف شرع و قانون اساسی شناخته شد.

به گزارش ایرنا، عباسعلی کدخدایی روز شنبه در نشست خبری افزود: به موجب این طرح مقرر شده بود در جریان محاکمه مجرمین قبل از اتمام دادرسی و اثبات جرم نام آن ها منتشر شود که مغایر اصل 165 قانون اساسی شناخته شد.
وی ادامه داد: طرح استفساریه ماده 105 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی به موافقتنامه نیس و لوکارنو و طرح عضویت رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در برخی از شوراهای عالی از سوی شورای نگهبان مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: همچنین طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی و لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی نیز مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
وی تصریح کرد: طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم - تعزیرات و مجازات های بازدارنده) به دلیل این که اشکالات قبلی علیرغم اصلاح به عمل آمده در مجلس همچنان باقی است، خلاف شرع بوده و رد شد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان یادآور شد: همچنین طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرق آسیا، طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت، طرح تقویت بسیج مستضعفین و لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و آذربایجان خلاف شرع و قانون اساسی شناخته شد.
کدخدایی همچنین گفت درباره دو نامه هیات عمومی دیوان عدالت اداری نیز نظر شورای نگهبان برای این هیات ارسال شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید