Iranian Agriculture News Agency

در برلین آلمان

استارتاپ "Wholey "، اسموتی های ارگانیک عرضه می کند/ نیمی از آلمانی ها شیفته اسموتی هستند

استارتاپ (آلمانی) به نام Wholey معضل از بین رفتن مواد مغذی اسموتی های (smoothies) (1) تازه خوشمزه و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی را با روش کاملا جدید و هوشمندانه حل و اسموتی های ارگانیک و خوشمره عرضه می کند.

استارتاپ "Wholey "، اسموتی های ارگانیک عرضه می کند/ نیمی از آلمانی ها شیفته اسموتی هستند

استارتاپ (آلمانی) به نام Wholey معضل از بین رفتن مواد مغذی اسموتی های (smoothies) (1) تازه خوشمزه و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی را با روش کاملا جدید و هوشمندانه حل و اسموتی های ارگانیک و خوشمره عرضه می کند

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از "فرش پلازا"، ویژگی خاص این اسموتی ها این است که تمام میوه ها و سبزیجات از کیفیت ارگانیک و یا حتی بیودینامیک (2) برخوردارند و بلافاصله بعد از رسیدن به درجه مطلوب، برداشت و پس از آن سریع فریز می شوند. به این ترتیب بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی شان حفظ و با توجه به دستورالعمل تهیه انواع آجیل، جوز هندی و غیره به آن اضافه می شود.

بنیانگذاران شرکت در تصویر دیده می شوند:

الکساندر استهر، کازیمیر ون کرمر، فیلیپ استهر و الکساندر کارسن

باید به این نکته اشاره کرد که تمام دستورالعمل ها به گونه ای تنظیم می شود تا نیاز به اضافه کردن آب میوه اضافه ای نباشند. به طوری که می توان با آب تازه مخلوط و بعد از 60 ثانیه مصرف کرد.

این نوشیدنی برای کسانی که می خواهند یک میان وعده، بعد از ورزش یا در زمان استرس، استفاده کنند، مناسب است. همچنین برای رستوران ها، زمان آماده سازی را به حداقل می رساند.

در حال حاضر این اسموتی ها، 9 گونه دارند، از جمله 6 اسموتی و سه نوع دیگر بدون میلک شیک. به طوری که در بیشتر رستوران ها در دسترس هستند و همچنین می توان از طریق فروشگاه آنلاین Wholey نیز سفارش داد.

لازم به یادآوری است که تقریبا نیمی از آلمانی ها به طور معمول دوستدار اسموتی هستند و از آن به عنوان میان وعده استفاده می کنند. اسموتی، مخلوطی از میوه های تازه، سبزیجات، آجیل و گیاهان غنی از ویتامین ها و فیبر است که از سیستم ایمنی پشتیبانی و انرژی روزانه را فراهم می کند.

با این حال، تهیه اسموتی ها گاهی پیچیده و وقت گیر است. چراکه دستور العمل تهیه ایجاد و جمع آوری شده و محصولات تازه باید خریداری شوند. در عین حال پردازش (فرآوری) هم به نوبه خود فرآیندی طولانی دارد. درحالی که در حال حاضر اغلب اسموتی ها، بخش قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی خود را از دست داده و دارای شیرین کننده ها یا حاوی مواد نگهدارنده هستند.

ناگفته نماند، میوه ها و سبزیجات بخشی از مواد مغذی ارزشمند خود را بین برداشت تا زمان مصرف از دست می دهند. برای مثال، ویتامین C نسبت به نور، گرما و اکسیژن حساس است به طوری که 20 درصد از این ویتامین هر روز از دست می رود. در حالی که می توان این فرایند را با خنک کردن سریع، حفظ ساختار سلولی و مواد مغذی ارزشمند متوقف کرد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- اسموتی، نوشیدنی است که از ترکیب و مخلوط کردن میوه تهیه می‌شود. این بدین معنی است که اجزای یک میوه شکسته می‌شود و به حالت یک نوشیدنی در می‌آید؛ همچنین این نوع نوشیدنی بافت دارد و آبکی نیست. بافت میوه اندکی شکسته و نرم می‌شود اما از بین نمی رود و از نوشیدنی حذف نمی‌شود.

2- محصولات بیودینامیک به روش کشاورزی بیودینامیک به دست می آیند. از سویی این نوع کشاورزی، روشی علمی و جدید از انواع کشاورزی ارگانیک برای تولید پایدار محصولات غذایی سالم محسوب می شود. هدف اصلی در کشاورزی بیودینامیک برخورداری تمامی انسان ها از زندگی، محیط زیست و غذای سالم است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید