Iranian Agriculture News Agency

از سوی معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور عنوان شد:

جزئیات اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در زلزله کرمانشاه

سازمان دامپزشکی کشور، اقدامات انجام گرفته توسط متخصصان دامپزشکی در مناطق زلزله زده را تشریح کرد.

جزئیات اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در زلزله کرمانشاه

سازمان دامپزشکی کشور، اقدامات انجام گرفته توسط متخصصان دامپزشکی در مناطق زلزله زده را تشریح کرد.

به گزارش ایانا از سازمان دامپزشکی کشور، علی صفر ماکنعلی،معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط اکیپ های دامپزشکی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از هماهنگی و تعامل مناسب دامپزشکی بخش دولتی و غیر دولتی در استان‌های غربی کشور قدردانی کرد و افزود: از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله‌، 30 تیم واکنش سریع سازمان دامپزشکی کشور از استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و همدان به تمامی مناطق شهرستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی‌، گیلان‌غرب، قصر‌شیرین و اسلام آباد غرب اعزام شدند .

ماکنعلی ادامه داد: در ساعات اولیه وقوع حادثه با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان و مسئول محترم امور استان‌های سازمان دامپزشکی کشور، ستاد مدیریت بحران در محل شبکه دامپزشکی شهرستان قصرشیرین تشکیل شد و کارشناسان ستادی برنامه پایش و بررسی بحران را تدوین و بهره گیری از روش های‌ GIS ، طرح عملیاتی آمایش موزاییکی سازمان دامپزشکی در کلیه مناطق زلزله زده و مجاور را تنظیم کردند.

وی افزود: 30 دستگاه خودرو مجهز به تجهیزات ضدعفونی لاشه‌، به همراه وسائل و داروهای مورد نیاز درمان دامی، در مناطق حادثه دیده مستقر شدند و با توجه به ضرورت دفن بهداشتی لاشه‌ها با تعامل مناسب حدود 10 دستگاه بیل مکانیکی و لودر از جهاد کشاورزی استان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت‌‌های خصوصی مستقر در منطقه دریافت و در اختیار اکیپ های عملیاتی سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفت .

ماکنعلی مجموع روستاهایی که در زلزله اخیر تحت پوشش برنامه پایش و بررسی سازمان دامپزشکی قرار گرفته اند را 592 روستا ذکر کرد که در بیش از 351 روستا نسبت به دفن بهداشتی لاشه‌ها اقدامات اجرایی‌، عملیاتی و بهداشتی صورت گرفته است .

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با تشریح فرایند دفن بهداشتی لاشه‌های دام‌های تلف شده بر اثر زلزله مجموع دام‌های سبک دفن شده را 10250 رأس و دام‌های سنگین را 310 رأس تا ابتدای آذر ماه جاری برشمرد .

وی همچنین از انجام عملیات درمانگاهی و درمان بر روی بیش از 62345 رأس دام سبک و 923 رأس دام سنگین در مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: به دلیل وضعیت اضطراری منطقه و آسیب‌های جدی که به برخی از دام‌ها وارد شده بود به تشخیص دامپزشکان و با رعایت الزامات بهداشتی 75 رأس دام سبک و 22 رأس دام سنگین جهت ذبح به کشتارگاهها اعزام شدند .

ماکنعلی در ادامه با اشاره به استقرار بخش زیادی از استخرهای پرورش ماهی سردابی غرب کشور در منطقه ریجاب و آسیب شدید به این استخرها به دلیل رخداد زلزله، از دفن بهداشتی حدود 350 هزار قطعه ماهی سردابی و ضدعفونی بیش از 137 هزار و 200 متر مربع از استخرهای پرورش ماهی خبر داد .
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در پایان مجاهدت و تشریک مساعی همکارانی که خالصانه در امر کاهش آلام و افزایش بهداشت و سلامتی بصورت شبانه روزی در مناطق زلزله زده حضور یافته اند تشکر کرد و گفت حضور اکیپ های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و اقدامات مقتضی در مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد و آمار اعلام شده ممکن است افزایش یابد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید