Iranian Agriculture News Agency

از فردا 7 تا 10 آذر ماه در بوستان گفت‌وگو

نمایشگاه بین‌المللی روغن‌های خوراکی، دانه‌های روغنی و صنایع وابسته (SEEDEX) آغاز به‌کار می‌کند

نمایشگاه بین‌المللی روغن‌های خوراکی، دانه‌های روغنی، فرآورده‌ها، صنایع و ماشین‌آلات وابسته (SEEDEX) از هفت تا ۱۰ آذر ۱۳۹۶ در تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی روغن‌های خوراکی، دانه‌های روغنی و صنایع وابسته (SEEDEX) آغاز به‌کار می‌کند

نمایشگاه بین‌المللی روغن‌های خوراکی، دانه‌های روغنی، فرآورده‌ها، صنایع و ماشین‌آلات وابسته ( SEEDEX ) از هفت تا ۱۰ آذر ۱۳۹۶ در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایانا، در این نمایشگاه طیف گسترده‌ای از محصولات مرتبط با این صنعت به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

در این میان از آنجا که ایران با داشتن تولید ناخالص داخلی بیش از چهار درصد و جمعیتی بیش از ٨٠ میلیون نفر بازار مناسبی جهت فروش و ارائه خدمات است، می‌توان گفت کشورمان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان روغن خوراکی و دانه‌های روغنی در جهان است تا آنجا که میزان واردات روغن و دانه‌های روغنی در سال‌های ٢٠١٤ و ٢٠١٥ میلادی در ایران ٩٣٢ هزار و ٨٩٤ تن است و مبلغ واردات واردات حدود دو میلیارد دلار است. این میزان در سال‌های ٢٠١٦ و ٢٠١٧ افزایش حدود ١٠ درصدی را نشان می‌دهد.

بنا بر این گزارش، حال از آنجا که در حال حاضر تقریباً ٩٠ درصد روغن مصرفی در ایران وارداتی است؛ لذا افزایش جمعیت و تغییرات شیوه زندگی باعث افزایش مصرف روغن خوراکی می‌شود، به این معنی که در این بازار رو به رشد، میزان سودآوری بسیار زیاد است.

با این وجود با نگاهی به آمارهای مورد اشاره می‌توان ایران را فرصت مناسبی جهت ارائه خدمات و تجهیزات مربوط به روغن‌های خوراکی و دانه‌های روغنی برای شرکت‌های خارجی و تولیدکنندگان داخلی برشمرد. امری که به‌نظر می‌رسد با حضور شرکت‌ها در نمایشگاه IRAN SEEDEX تسهیل شده و برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات B ٢ B بستر مناسبی جهت ملاقات بین تجار و تبادل افکار به‌وجود می‌آورد.

کارشناسان امیدوارند که همسو با سیاست‌های بازرگانی دولت ایران و به منظور ارتقاء سطح کیفی بذور روغنی و تجهیزات و ماشین‌آلات مربوط به روغن‌های خوراکی و همچنین لزوم تقویت اتحادیه‌ها و تشکل‌های کشاورزی برای مدیریت تولید و بازاررسانی محصولات کشاورزی، نمایشگاه IRAN SEEDEX با حمایت سازمان‌های ذی‌ربط در کشور و همچنین حضور شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی گامی مؤثر در خدمت به امنیت غذایی کشورمان بردارد.

به گزارش ایانا، در این روند انتظار می‌رود با توجه به آنچه تسهیل حضور شرکت‌های مختلف خارجی و ایرانی در نمایشگاه IRAN SEEDEX عنوان شده با برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات B ٢ B بستر مناسبی جهت ملاقات بین تجار، کارخانه‌ها، مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی، فعالان این حوزه، سرمایه‌گذاران، دانشگاهیان و ایده‌پردازان و تبادل افکار به‌وجود آید./

S-960906-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید