Iranian Agriculture News Agency

قائم‌مقام انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در گفت‌وگو با ایانا:

هنوز اهداف عرضه جوجه در بورس کالا محقق نشده است/ عرضه حداقل 20 درصد جوجه در بازار بورس

از سال گذشته که عرضه جوجه در بازار بورس کالا انجام گرفت، تاکنون تأثیری بر بازار سنتی نداشته است.

هنوز اهداف عرضه جوجه در بورس کالا محقق نشده است/ عرضه حداقل 20 درصد جوجه در بازار بورس

از سال گذشته که عرضه جوجه در بازار بورس کالا انجام گرفت، تاکنون تأثیری بر بازار سنتی نداشته است.

قائم‌مقام انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: هنوز عرضه جوجه در بورس کالا نتوانسته اهداف انجمن را در این راستا محقق کند.

سعید اصغری‌فرد با اشاره به اینکه سال گذشته 790 هزار قطعه جوجه در تالار فرعی عرضه شد، افزود: امسال عرضه این نهاده به تالار اصلی رفت، اما از آنجا که اخذ کد مربوطه کمی زمان‌بر است و در عین حال، تعداد زیادی از مزارع مرغ مادر برای این منظور هجوم آوردند، مدت زمان حضور آنها در بورس کالا به درازا کشید و تاکنون تعداد کمی از شرکت‌ها توانسته‌اند در این مسیر موفق شوند. البته تولیدکنندگانی که از سال گذشته در تالار فرعی فعالیت می‌کردند، از این قاعده مستثنی بوده و به‌راحتی وارد تالار اصلی شده‌اند.

وی عنوان کرد: هدف انجمن جوجه یک‌روزه، از ورود به بورس، کاهش قیمت نیست. بلکه کشف قیمت واقعی و شفافیت آن است. ضمن اینکه حضور مستمر در این بازار، جوجه را از شمول قیمت‌گذاری خارج کرده و مبلغ آن به واسطه عرضه و تقاضا محاسبه می‌شود. زیرا بورس یک بازار رقابتی است و با روش سنتی بسیار تفاوت دارد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

قائم‌مقام انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه با بیان اینکه صنعت طیور ایران بیش از 30 سال در بازار سنتی تجربه دارد، ادامه داد: اکنون قرار است از این بازار سنتی، به بازار مدرن یعنی بورس تغییر مسیر دهیم که این مستلزم گذر زمان و آشنایی بیشتر تولیدکنندگان با شرایط و قوانین آن است. بنابراین پیشبرد چنین مسئله‌ای نیاز به زیرساخت‌ها و مقدماتی دارد که به‌نظر می‌رسد عمده آنها بحث فرهنگسازی باشد.

اصغری‌فرد در حال حاضر قیمت این نهاده را یک‌هزار و 800 تومان به ازای هر قطعه دانست و بیان کرد: اکنون عرضه جوجه در بورس در هر ماه، سهمی کمتر از یک درصد نسبت به کل بازار دارد. این در حالی است که سهم آن باید به حداقل 20 درصد برسد تا تأثیر آن در بازار سنتی، مشهود شود.

وی در پایان پیش‌بینی کرد که با توجه به نزدیکی عید نوروز، قیمت جوجه یک‌روزه رو به افزایش بگذارد. البته میزان رشد قیمت‌ها به اندازه سال گذشته نخواهد بود، اما هیجان در بازار ایجاد می‌شود./

V-960905-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید