Iranian Agriculture News Agency

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام ایران خبر داد:

درخواست استرالیا از ایران برای صادرات دام به کشورهای حوزه خلیج فارس

نماینده بخش خصوصی تأمین‌کنندگان دام کشور، از پیشنهاد استرالیا و چند کشور دیگر به ایران برای صادرات دام به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

درخواست استرالیا از ایران برای صادرات دام به کشورهای حوزه خلیج فارس

نماینده بخش خصوصی تأمین‌کنندگان دام کشور، از پیشنهاد استرالیا و چند کشور دیگر به ایران برای صادرات دام به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: به‌تازگی استرالیا از ایران درخواست کرده که برای صادرات دام به کشورهای حوزه خلیج فارس، با این کشور همکاری کند.

منصور پوریان با اشاره به اینکه ایران معمولاً نقش پررنگی در تأمین دام کشورهای عربی داشته است، افزود: به غیر از استرالیا، اتحادیه اروپا، لیتوانی و تعدادی دیگر این پیشنهاد را با ایران مطرح کرده‌اند.

به گفته وی، با وجود قطع شدن صادرات دام از ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس، اما می‌توان ادعا کرد که هنوز بازارهای این مناطق در دست بازرگانان ایرانی است؛ حتی در مذاکراتی که با قطری‌ها انجام گرفت، نخستین تقاضای آنها خرید دام از کشور بود. بنابراین ایران می‌تواند برای محصولات استرالیایی و اروپایی در حوزه خلیج فارس، بازاریابی کرده و راه تجارت را از این مسیر باز کند.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

نماینده بخش خصوصی تأمین‌کنندگان دام کشور عنوان کرد: اما متاسفانه هنوز اجازه خروج دام از کشور داده نمی‌شود و فعلاً راه تجارت دام بسته است. این در حالی است که هم‌اکنون مقداری گوشت مغولستانی منجمد از طریق ایران به عراق صادر شده و امکان توسعه آن وجود دارد.

پوریان معتقد است: سیاست بازار در ازای بازار، همان‌طور که درباره محصولاتی مانند سیب و موز اجرا شد، در مورد دام و گوشت قرمز نیز قابل اجراست. به عبارتی می‌توان از یک مسیر گوشت و دام وارد کرد و از طرف دیگر، دام اضافی را به کشورهای همسایه فروخت.

وی در پایان تأکید کرد: اجرای چنین سیاستی با حضور کشوری مانند استرالیا ارزش افزوده بالایی خواهد داشت. زیرا این کشور دارای نتوع نژادی زیادی است و پتانسیل بالایی در این زمینه دارد. حتی یک تولیدکننده استرالیایی به بیش از 45 کشور، دام زنده صادر می‌کند که این نشان از قدرت بالای تولید است./

V-960905-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید