Iranian Agriculture News Agency

در راستای افزایش تقاضا برای محصولات آماده

شرکت سوئدی از عوامل مهم در فرآوری پیاز منجمد می‌گوید

تهیه پیاز یخ‌زده کار ساده‌ای نیست؛ چراکه بسیاری از بخش های فرآوری پیاز اغلب دچار مشکلات کیفیت می‌شوند. علیرغم مشکلات، اما به نظر می‌رسد، پیدا کردن راهی برای حل این مسئله دارای اهمیت باشد، چراکه محصولات منجمد و آماده با تقاضای بالای مصرف‌کنندگان مواجه است، در حالی که این روزها افراد زمانی برای آماده‌سازی محصولاتی مانند پیاز را ندارند.

شرکت سوئدی از عوامل مهم در فرآوری پیاز منجمد می‌گوید

تهیه پیاز یخ زده کار ساده ای نیست؛ چراکه بسیاری از بخش های فرآوری پیاز اغلب دچار مشکلات کیفیت می شوند. علیرغم مشکلات، اما به نظر می رسد، پیدا کردن راهی برای حل این مسئله دارای اهمیت باشد، چراکه محصولات منجمد و آماده با تقاضای بالای مصرف کنندگان مواجه است، در حالی که این روزها افراد زمانی برای آماده سازی محصولاتی مانند پیاز را ندارند.


به گزارش ایانا از سایت "فرش پلازا"، کارمن پوپسکو از اکتوفراست( Octofrost : تامین کننده تجهیزات صنعتی در مالمو سوئد) گفت:" تجهیزات فرآوری می توانند میزان پیاز یخ زده تولید را در هر ساعت افزایش دهند، از 3.5 تن در ساعت به 4 تا 4.5 تن- البته اگر مراحل به درستی دنبال شود."

وی افزود:"برای تهیه پیاز یخ زده با کیفیت خوب، مهمترین عناصر عبارتند از تجهیزات مربوط به مرحله پیش از انجام کار و انجماد. پس از لایه برداری و خرد کردن، توصیه می شود که پیاز در دمای 10 درجه سانتیگراد خنک شود. همچنین برای جداسازی و فرآیند مناسب انجماد، توصیه می شود پردازنده های (فرآوری های) پیاز از یک مخلوط کن در مکانیسم شان بهره ببرند."

کارمن پوپسکو خاطرنشان کرد:"ما از فریزکننده تونل IQF (1) استفاده می کنیم که دارای ورق های منفذدار و سرعت فن های قابل تنظیم است که به همراه طراحی فریزکننده به آرئودینامیک مطلوب منجر می شود. طراحی امکان ایجاد لایه منجمد را بدون شکل گیری توده و با میزان یخ زدگی مناسب در محل حلقه های پیاز می دهد. به طوری که به عنوان یک مایع عمل می کند، به همین دلیل بدون شک می توانید بگویید که فریز کننده، مایع سازی واقعی را در مرحله انجماد ایجاد می کند. "

این در حالی است که می توان به چین، هند، ایالات متحده و مصر به عنوان بزرگترین تولید کنندگان پیاز اشاره کرد.


ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- IQF : Individual Quick Freezing ، انجماد سریع، بهترین راه حل برای حداکثر رساندن بهره وری است که بیشتر در صنعت فرآوری مواد غذایی استفاده می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید