Iranian Agriculture News Agency

آلمان محبوب‌ترین کشور جهان؛ سقوط آمریکا به رده ششم

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد کشور آلمان در سال 2017 با گرفتن جای آمریکا به محبوب ترین کشور جهان تبدیل شده است. این مطالعه از سال 2005 و به ابتکار پروفسور سیمون آنهولت بریتانیایی همه ساله از میان 50 کشور مختلف دنیا و در 6 شاخص مشخص صورت می گیرد.

آلمان محبوب‌ترین کشور جهان؛ سقوط آمریکا به رده ششم

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کشور آلمان در سال 2017 با گرفتن جای آمریکا به محبوب ترین کشور جهان تبدیل شده است. این مطالعه از سال 2005 و به ابتکار پروفسور سیمون آنهولت بریتانیایی همه ساله از میان 50 کشور مختلف دنیا و در 6 شاخص مشخص صورت می گیرد.

به گزارش ایانا از وب سایت روزنامه "یو اس ای تودی" بر اساس مطالعه مشترک انجام شده بین موسسه آلمانی پژوهش بازار" GfK " و شرکت بریتانیایی مشاور سیاسی، "سیمون آنهولت" و از میان 50 کشور مورد مطالعه، آلمان به عنوان محبوب ترین کشور دنیا انتخاب شده است.

پس از آلمان کشورهای فرانسه و بریتانیا قرار گرفته اند و کانادا و ژاپن در رده چهارم و پنجم این لیست قرار گرفته و ایالات متحده آمریکا که در رده بندی پارسال محبوب ترین کشور جهان بود، به رده ششم سقوط کرده است.

عمده دلیل سقوط آمریکا از میان شاخص های شش گانه مورد بررسی، سقوط این کشور در شاخص "حکومت داری" از رده نوزدهم پارسال به رده بیست و سوم امسال بوده است و این مساله بدون تردید بی ارتباط با روی کار آمدن دولت جدید در این کشور از ژانویه 2017 نبوده است.

ایالات متحده آمریکا در رده بندی امسال در هیچ یک از شاخص ای شش گانه مورد بررسی این مطالعه، در رده نخست قرار ندارد.

ایتالیا، سوییس، استرالیا و سوئد به ترتیب در رده های هفتم و دهم این رده بندی قرار گرفته اند.

آلمان در رده بندی پارسال همین دو موسسه، در رده دومین کشور محبوب دنیا جای داشت.


در این مطالعه شش متغبر 50 کشور بررسی شده مورد مطالعه قرار گرفته است:

1- مردم آن ها

2- شیوه حکومت داری شان

3- صادرات کشورها

4- گردشگری

5- سرمایه گذاری

6- میزان مهاجرت

گفتنی است با وجودی که در رده بندی پارسال این دو موسسه نام 3 کشور ایران، کوبا و قزاقستان هم دیده می شد، اما در رده بندی سال 2017 این 3 کشور حذف شده و به جای آن ها نام کشورهای بوتسوانا، اوکراین و نروژ قرار داده شده است.

از میان کشورهای خاورمیانه نام کشورهای ترکیه، مصر، قطر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در این رده بندی 50 کشوری قرار دارد.

وضعیت 5 کشور نخست شاخص های شش گانه بررسی شده آلمان محبوب ترین کشور دنیا؛ سقوط آمریکا به رده ششم

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید